سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
وضعیت حجاج ایرانی در عربستان رضایت بخش است

وضعیت حجاج ایرانی در عربستان رضایت بخش است

تور مسافرتی: معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیشتر از ۵۸۱ هزار و نود و پنج موردخدمات پزشکی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در عربستان سعودی آگاهی داد.
محمودرضا فقیهی در گفت و گو با ایسنا دراین باره اظهار داشت: تابحال ۱۷۰۵ زائردر بخش های اورژانس، داخلی مردان، داخلی زنان و ccu بستری شدند و از خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در کشور عربستان بهرمند شدند.
معاون حج وعمره مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: پزشکان متخصص بصورت ۲۴ ساعته دردرمانگاه ها و بیمارستان ها در بخش های داخلی، طب اورژانس، زنان، ارتوپد، عفونی، دندانپزشکی، قلب، روانپزشک و چشم ۳۵ هزارو ۴۵۱ زائر را ویزیت کردند. همین طور بر طبق آخرین آمارهای خدمات پزشکی، درمانی و امدادی تا بامداد امروز ۲۸۶ هزار و ۵۷۰ زائر در مطب های مجموعه هاتوسط پزشکان عمومی و متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده اند.
وی ادامه داد: بیشتر از ۳۳هزار و ۴۱۹ نفر از زائران نیز برای دریافت خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو مراجعه نموده اند.
بگفته فقیهی، ۱۵۷هزار و ۳۷۰ مورد خدمات پرستاری و بالینی نوارقلب، قند خون و فشارخون، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، گچ گیری، بخیه و همین طور بیشتر از ۸هزارو ۱۵۴ ماموریت واحد امداد وانتقال بیمارستان برای انتقال بیماران ودرخواست آمبولانس داشته ایم.
معاون حج وعمره مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت داروخانه در مدینه و مکه و اظهار داشت: بیشتر از ۲۵ هزار و ۶۱۴ نسخه در بیمارستان و ۳۲ هزار و ۷۹۸ نسخه در درمانگاهها پذیرش شده است.
مدیر عملیات حج تمتع ۹۸ با اشاره به زائران بستری در بیمارستان سعودی نیز اظهار داشت: درحال حاضر ۱۳ زائر دربیمارستان سعودی بستری هستند و روند درمانی حجاج ایرانی توسط پزشکان رابط عرب زبان درحال پیگیری است و با بهبودی حال زائران به کاروان ها اعزام می شوند.
وی اشاره کرد: وضعیت همه حجاج ایرانی رضایت بخش است و انشاالله با سلامتی کامل به ایران باز خواهند گشت.

منبع: