سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
نماینده ولی فقیه در حج خبر داد راه اندازی عمره به صورت محدود

نماینده ولی فقیه در حج خبر داد راه اندازی عمره به صورت محدود

تور مسافرتی: نماینده ولی فقیه در حج و سرپرست حجاج ایرانی از طریق اندازی عمره مفرده به صورت محدود آگاهی داد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، حضور ایرانیان در عمره از سال ۱۳۹۴ بعد از حادثه فرودگاه جده و قصد تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان ایرانی، متوقف گردید.
ایران بعد از به جریان افتادن این پرونده قضایی و محکوم شدن آن ماموران، از دو سال پیش برقراری باردیگر عمره را مشروط به تامین امنیت و حفظ عزت زائران ایرانی، مطرح کرده است. بگفته مقامات حج کشورمان، برآورده کردن این خواسته در شرایطی که دفاتر نمایندگی سیاسی و کنسولگری ایران در عربستان تعطیل شده، دشوار است.
وزیر حج عربستان در آخرین دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت که در روز چهارشنبه (۶شهریورماه) انجام شد، اظهار داشته بود: ما جهت راه اندازی عمره آمادگی کامل داریم و می توانیم در اسرع وقت آنرا اجرایی و عملیاتی نماییم.
علی رضا رشیدیان – رئیس سازمان حج و زیارت – نیز سه راهکار برای برقراری عمره پیشنهاد کرده بود: یکی از آنها افتتاح کنسولگری مستقل، دیگری پیگیری مباحث بوسیله دفتر حافظ منافع و سومین راهکار هم اتخاذ روشی است که در موسم حج امسال اجرایی شد و در جریان آن هیات کنسولی ایران در عربستان حضور یافت.
او اظهار داشته بود: هیات کنسولی ایران می تواند در موسم عمره در عربستان حضور داشته باشد و در صورت ضرورت به حل مشکلات کنسولی عمره گزاران بپردازد که در این خصوص باید میان وزارت امور خارجه ایران و عربستان هماهنگی های لازم صورت گیرد.
وزیر حج عربستان نیز با استقبال از سومین پیشنهاد ایران اظهار داشته بود: هیاتی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعنوان هیات کنسولی می تواند در موسم عمره در عربستان حضور داشته باشد و در صورت ضرورت به حل مشکلات کنسولی عمره گزاران بپردازد که در این خصوص باید میان وزارت امور خارجه ایران و عربستان هماهنگی های لازم صورت گیرد.
اینک بر طبق خبری که پایگاه اطلاع رسانی حج منتشر نموده است، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب – سرپرست حجاج ایرانی – در دیدار تعدادی از روحانیون استان های آذربایجان غربی و شرقی از طریق اندازی عمره مفرده به صورت محدود آگاهی داده است.
او بدون آنکه به جزئیات تصمیم ایران و توافق با عربستان درباره عمره اشاره کند، درباره برقراری عمره برای ایرانیان به شکل «محدود» توضیح داد: دلیل این محدویت فراهم نبودن زیرساخت های ارتباطی بین دو کشور ایران و عربستان است که امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود و شاهد حضور زائران بیشتری در سرزمین وحی باشیم.

منبع: