سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون عتبات سازمان حج: تردد زائرین ایرانی در مرز عراق روان شد

معاون عتبات سازمان حج: تردد زائرین ایرانی در مرز عراق روان شد

به گزارش تور مسافرتی مدیرکل عتبات سازمان حج با اشاره به ازدحام جمعیت زائرین ایرانی در چند روز گذشته در مرز خاکی مهران ـ زرباطیه، اظهار داشت: مشکل فعلا برطرف شده و ترافیک زائرین در این مرز، روان است.
ایسنا سه روز پیش وضعیت مرز «زرباطیه» و نارسایی هایی که ورود زائرین ایرانی به خاک عراق را سخت کرده است، گزارش کرد و تمهید عاجل در این زمینه را با عنایت به نزدیک شدن مراسم پیاده روی اربعین را امری ضروری برشمرد. اینک حجت الاسلام صحبت الله رحمانی در گفتگو با ایسنا، خبر داد: مذاکراتی با فرمانده مرزبانی عراق انجام شد تا این مشکل حل شود و از روز گذشته خروج و ورود زائرین روان تر شده است.

به قول او، مرز مهران مشکلی ندارد. گیت های کنترل گذرنامه به اندازه کافی است و زائرین براحتی از این مرز خارج می شوند. اما آن طرف در مرز عراق، گیت ها به اندازه کافی نیست.

وی ادامه داد: ما قبلا از عراق خواسته بودیم در زمان اجرای قانون لغو روادید، گیت های بیشتری را در مرزهایش فعال کند. مقرر است این اتفاق رخ دهد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات در سازمان حج اظهار داشت: اربعین سال قبل ۶۰ درصد از ظرفیت زائرین از مرزهای «مهران» (ایران) و «زرباطیه» (عراق) خارج و وارد می شدند و مشکلات حادی پیش نیامد. عراق تجهیزات دارد و فقط باید استفاده نماید.