سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
وزیر میراث فرهنگی از باغ موزه هرندی و خانه اوشیدری کرمان بازدید کرد

وزیر میراث فرهنگی از باغ موزه هرندی و خانه اوشیدری کرمان بازدید کرد

تور مسافرتی: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه استاندار و سرپرست میراث فرهنگی کرمان از باغ موزه هرندی و خانه اوشیدری کرمان بازدید و بر تسریع در ساماندهی این اماکن تاریخی تاکید نمود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، “علی اصغر مونسان” وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز چهارم مهرماه و در حاشیه سفر به استان کرمان، در بازدید از باغ موزه هرندی اظهار داشت: طرح ساماندهی باغ موزه هرندی باید آغاز شود.
وی اشاره کرد: برای تسریع و تسهیل روند ساماندهی خانه اوشیدری و تبدیل آن به خانه صنایع دستی می توان از ظرفیت و توانمندی های بخش خصوصی بهره برد.
بر طبق این گزارش باغ موزه هرندی کرمان در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۱۷۰ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
باغ موزه هرندی در حدود سال ۱۲۹۰ قمری با ۲۵ هزار مترمربع وسعت راه اندازی شده و در سال ۱۳۱۳ شمسی به ابوالقاسم هرندی، از تجار مطرح فروخته شده است. این مجموعه در سال ۱۳۵۴ توسط مالک باغ به وزارت فرهنگ و هنر اهدا شده و مدتی بعنوان ساختمان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان مورد استفاده قرار گرفت و هم اکنون طبقه همکف ساختمان موجود در آن بعنوان موزه سازهای سنتی و طبقه اول آن بعنوان موزه دیرینه شناسی مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.
خانه اوشیدری در کرمان نیز از آثار تاریخی مربوط به دوره قاجاریه است که برای تامین مواد اولیه کارخانه خورشید مورد استفاده قرار می گرفته است و فاز اول مرمت خانه تاریخی اوشیدری از خردادماه امسال شروع شده است.

منبع: