سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
صدور ویزای توریستی عربستان برای ۴۹ کشور

صدور ویزای توریستی عربستان برای ۴۹ کشور

به گزارش تور مسافرتی عربستان سعودی برای کاهش وابستگی خود به نفت و رونق صنعت توریسم خود برای نخستین بار ویزای توریستی صادر می کند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، «احمد الخطیب» رئیس سازمان گردشگری عربستان سعودی با اشاره به این که باز شدن درهای این کشور به سمت گردشگران بین المللی لحظه ای تاریخی برای این کشور است اظهار داشت: از روز شنبه (۲۸ سپتامبر) قابلیت درخواست ویزای آنلاین برای شهروندان ۴۹ کشور فعال می شود.
او همینطور عنوان کرد: سخت گیری در مورد پوشش زنان گردشگر را کاهش داده ایم اما آنها همچنان باید از لباس مناسب استفاده کنند. مطمئنا گردشگران از تماشای گنجینه های عربستان شامل پنج محوطه ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو، فرهنگ محلی و زیبایی طبیعی حیرت زده می شوند.
قبل از این تنها کارگران و خانواده وابسته به آنها و زائرین حج می توانستند ویزای ورود به کشور عربستان را دریافت نمایند و این کشور از سال قبل فرایند صدور ویزای موقت را جهت شرکت در رویدادهای فرهنگی و ورزشی شروع کرد.
عربستان سعودی که قبل از این درهای خویش را تا حد زیادی به روی خارجی ها می بست، حالا گردشگری را در مرکز برنامه توسعه “۲۰۳۰” خود قرار داده است و میلیاردها دلار برای پا گرفتن این صنعت هزینه کرده است و می خواهد از این طریق وابستگی خویش را به نفت کم کند. همینطور مقرر است ۵۰ جزیره در دریای سرخ به مناطق گردشگری تبدیل شوند و یک پارک گردشگری هم در ریاض افتتاح شود.