سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
سیمکارت های عراقی به صرفه تر از رومینگ است؟

سیمکارت های عراقی به صرفه تر از رومینگ است؟

به گزارش تور مسافرتی با عنایت به هزینه بالای رومینگ اپراتورها، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زائرین اربعین سفارش کرده است به جز در موارد ضروری از خدمات رومینگ استفاده نکنند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، با فعال کردن سرویس رومینگ، اینترنت رومینگ و اینترنت گوشی همراه، هنگام سفر می توان از اینترنت همراه استفاده نمود. البته بسته های اینترنتی اپراتورهای داخلی هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیرفعال می شود و در نتیجه هزینه اینترنت بر مبنای حجم مصرفی و مطابق با تعرفه اعلام شده و هزینه استفاده از این خدمات بر مبنای تعرفه رومینگ محاسبه می گردد.
اما با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اعلام شده که برنامه ریزی های وزارت ارتباطات برای تسهیل ارتباطات در کربلا به زائرین انجام شده است. یکی از این اقدامات، توافق برای کاهش تعرفه مکالمات است. در این راستا محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با اشاره به کاهش تعرفه با عراق در صفحه اینستاگرامش نوشت: برای رفاه حال مردم در راهپیمایی اربعین، مذاکراتی را از قبل با طرف عراقی برای کاهش هزینه مکالمات شروع کردیم و توانستیم به توافق برسیم که حدود ۶۰۰ تومان تعرفه مکالمات را در هر دقیقه کاهش دهیم. امیدوارم در ادامه موفق شویم تعرفه را بیشتر هم کاهش دهیم.
از طرفی به تازگی آذری جهرمی با اشاره به نرخ بالای سرویس رومینگ برای زائرین اربعین، اظهار کرده است: رومینگ سرویس گرانی است و به علت بالا بودن نرخ خدمات رومینگ در عراق سفارش می شود مردم از سیمکارت عراقی استفاده کنند.
وی درباره اینترنت مجانی برای موکب ها و همینطور با اشاره به ظرفیت سازی در تمامی مسیرهای منتهی به مرز در داخل کشور هم بیان کرده است: شرکت های عراقی برای برخی موکب های بزرگ در راه راه که اطلاع رسانی می شود، اینترنت مجانی در نظر گرفتند. ظرفیت شبکه ارتباطی عراق در راه نجف به کربلا با تلاش اپراتورهای عراقی دو برابر شده است. اینترنت مجانی در نقاط مرزی هم وجود دارد و مجموعه های ما موکب هایی در نقاط مرزی دایر کردند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که فهرست اپراتورهای عراقی، نرخ مکالمه از عراق به ایران، قیمت ها، بسته های مختلف و سیمکارت های آنها بزودی عرضه می شود، اظهار داشت: زائرین سیمکارت های عراقی را از داخل ایران تهیه نکنند چونکه این سیمکارت ها در داخل عراق با قیمت ارزان تر موجود است.
البته هنوز تعرفه های جدید رومینگ اپراتورها اعلام نشده است، اما سال قبل هم وزیر ارتباطات اعلام نموده بود که با عنایت به کاهش نرخ مکالمه از ایران به عراق، استفاده از سیم کارت عراقی به صرفه تر از رومینگ است. وی در این زمینه با اشاره به مشکلات افزایش هزینه دیتای سیمکارت های ایرانی در عراق، اظهار داشته بود: با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و بخصوص رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود. سفارش می کنم برای صرفه جویی در هزینه ها، زائرین عزیز حتما از سیمکارت های عراقی استفاده کنند.