سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رییس سازمان فضایی خبر داد مذاکره با استاندارها برای پیشگیری از آلودگی نوری، دو نمونه موفق در زمینه کنار زدن رقبای خارجی

رییس سازمان فضایی خبر داد مذاکره با استاندارها برای پیشگیری از آلودگی نوری، دو نمونه موفق در زمینه کنار زدن رقبای خارجی

به گزارش تور مسافرتی رئیس سازمان فضایی ایران از طراحی و ساخت دو ماهواره و سامانه انتقال مداری در پژوهشگاه فضایی ایران تا آخر سال آگاهی داد و اظهار داشت: بلوک انتقال مداری توانمندی کشور را برای قراردادن ماهواره تا مدار ۷ هزار کیلومتری فراهم می آورد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، دکتر مرتضی براری در رویداد تخصصی صنایع خلاق فرهنگی در حوزه پارک های گردشگری فضا پایه تعیین مرزهای زمین، هوا و فضا را جزو بحث های جدی در سازمان ملل دانست و اضافه کرد: این که فضا از ۸۲ کیلومتری به بالا و یا ۸۹ کیلومتری به بالا است، بحث های زیادی مطرح گردیده است.
وی فضا را همچون اولویت های استراتژیک در دنیا دانست و اظهار نمود: بر مبنای سند جامع کشور دستیابی به فضا بعنوان عالی ترین جایگاه قابل توجه ذکر شده است، ضمن آن که در این سند بر توسعه زیر ساخت های بومی فضایی هم تاکید شد.
براری افزود: زیر ساختهای فضایی همچون اقتصادهای فضا پایه است و بر این اساس یکی از دغدغه های ما است و این امر هم در پژوهشگاه فضایی ایران در حال پیگیری است.
رئیس سازمان فضایی با اشاره به پروژه های در دستور کار پژوهشگاه فضایی، افزود: این پژوهشگاه علاوه بر طراحی و ساخت دو ماهواره، سامانه بلوک انتقال مداری را هم در دستور کار قرار دارد. این بلوک توانمندی کشور را برای قراردادن ماهواره در مدار ۲۵۰ کیلومتر و ۷ هزار کیلومتر فراهم می آورد.
وی با تاکید بر لزوم توجه توسعه همزمان زیر ساختها و فناوری های فضایی، تصریح کرد: زمانی که زیر ساختهای بردباند به وجود آمد، بعضی از جوانان کشور در حوزه عرضه سرویس ها و اپلیکشن ها وارد شدند و توانستند با عرضه سرویس حمل و نقل اینترنتی رقبای خارجی خویش را کنار بزنند.
وی با اشاره به تلاش های آمازون برای توسعه بازارهای خود در کشور، اظهار نمود: با روی کار آمدن شرکت های ایرانی، آمازون قادر به توسعه بازار خود در ایران نبود که این دو نمونه نشان داده است جوانان توانمند کشور بموقع وارد اپلیکیشن ها و سرویس ها شدند.
براری با انتقاد از وضعیت توسعه شبکه های اجتماعی، دلیل استقبال جامعه به شبکه های خارجی را دیر حرکت کردن در این عرصه دانست و افزود: بر این اساس لازم است که همان گونه که مبادرت به توسعه فناوری های فضایی می شود، زیر ساختهای آن ایجاد شود تا متخصصان داخلی در چارچوب استارتاپ ها فعالیت خویش را آغاز کنند.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ایران یک دهه است که رتبه اول خود در منطقه را در حوزه فضایی حفظ نموده است، یاد آور شد: بهترین راهبرد ما برای توسعه فناوری های فضایی آن است که حوزه فضایی را به اقتدار اقتصاد فضایی تبدیل نماییم.
براری با اشاره به زیبایی های نهفته در حوزه فضا، یاد آور شد: اولویت ما این است که به اسرار نهفته در حوزه فضا آشنایی و معرفت پیدا نماییم و این یکی از مهمترین محورهای نقشه جامعه کشور در حوزه فضا به حساب می آید. در این راستا مهم آن است که ظرفیت هایی را در کشور ایجاد نماییم تا حوزه فضا را به حوزه اقتصادی تبدیل نماییم.
رئیس سازمان فضایی با اشاره به برگزاری رویداد تخصصی در حوزه پارک ها و گردشگاه های فضا پایه از جانب پژوهشگاه فضایی، تصریح کرد: بر مبنای آمارهای انتشار یافته از ۶ منطقه برتر گردشگری دنیا سه مورد از آنها در رابطه با گردشگری فضایی می شود و با عنایت به ظرفیت های گردشگری فضایی در کشور باید نسبت به توسعه این حوزه اقدام نماییم.
براری، وجود تپه های شبیه سیاره مریخ و دره ستارگان در کشور را همچون جاذبه های گردشگری فضایی در کشور نام برد و افزود: بر این اساس تلاش داریم تا با همکاری سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی این مناطق را به فرصت های علمی و تحقیقاتی در کشور تبدیل نماییم.
وی وجود آسمان پاک در کشور را از دیگر جاذبه های فضایی در کشور نام برد و افزود: از آنجایی که محتوای نجومی علاقه مندان زیادی دارد، به تازگی تفاهم نامه همکاری میان ناسا و گوگل به امضاء رسیده است تا بتواند با دریافت رویدادهای فضایی آنرا برای دنیا پخش کند و از جانب دیگر از آنجائیکه کشور دارای آسمان جذابی است، با استاندارها در حال مذاکره هستیم تا با پیشگیری از آلودگی نوری باعث خدشه وارد شدن به آسمان پاک کشور نشوند.
وی همینطور با اشاره به لزوم توجه به پیاده سازی ظرفیت فضا بر روی زمین، اظهار داشت: بر این اساس تلاش داریم تا در بعضی از نقاط کشور که قابلیت پیاده سازی ظرفیت های فضایی را دارند، نسبت به شبیه سازی های فضایی در این مناطق اقدام نماییم.

منبع: