سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
بررسی قلعه ها در تاریخ ایران

بررسی قلعه ها در تاریخ ایران

تور مسافرتی: مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی در دومین نشست علمی تخصصی خود با عنوان «دانشنامه مهندسی در ایران»، «دانشنامه ها و تاریخ مهندسی قلعه ها» و «جایگاه قلعه ها در تاریخ مهندسی ایران» را بررسی می کند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، دومین نشست علمی تخصصی دایره المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) در یک میزگرد و یک جلسه سخنرانی با حضور کارشناسان متخصص میراث فرهنگی و معمار به بررسی مهندسی قلعه ها در ایران می پردازد.
در بخش میزگردِ «دانشنامه ها و تاریخ مهندسی قلعه ها»، کاظم موسوی بجنوردی – رئیس مرکز دایره المعارف اسلامی -، پیروز حناچی – شهردار تهران -، محمدحسن طالبیان – معاون میراث فرهنگی کشور -، محمدمنصور فلامکی – استاد پیشکسوت معماری دانشگاه تهران – و محمدمهدی محمودی – دبیر نشست – سخنرانی می کنند.
همین طور حمیده چوبک – سرپرست هیات کاوش قلعه الموت و عتیقه شناس -، محمدرضا اولیا – عضو ایکوموس ایران و مدیر سابق میراث فرهنگی استان یزد – و ژان کلود ووازن – عتیقه شناس فرانسوی و نویسنده کتاب – درباره «قلعه ها و دژهای ایرانی» صحبت می کنند.
دومین نشست تخصصی «دانشنامه مهندسی در ایران» یکشنبه ۱۲ آبان از ساعت ۱۵: ۳۰ تا ۱۹ در مرکز همایش های بین الملل رایزنی در نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه شماره ۲۱۰ برگزار می گردد.
همین طور حضورِ عموم در این جلسه آزاد و رایگان است، اما علاقه مندان برای اطلاع از نحوه حضور در این نشست می توانند با شماره ۰۹۰۲۷۵۸۹۶۶ تماس بگیرند.
اولین نشست از این سلسله نشست ها ۲۷ شهریور در دو بخش ِ میزگرد و سخنرانی با دبیری محمدمهدی محمودی اجرا شد. که در بخش میزگرد «تشابهات و تفاوت های دانشنامه های مهندسی» و در بخش سخنرانی « نیاز و کاربرد دانشنامه مهندسی در ایران» بررسی گردید.

منبع: