سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیاردی در تهران

میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیاردی در تهران

تور مسافرتی: سفر هیئت ایرانی برای بسط روابط گردشگری ایران و عمان به مسقط، سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیاردی در تهران، برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی هند همچون خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، در این هفته خبرگزاری مهر از تعلل وزارت میراث فرهنگی در ایجاد تشکل حرفه ای گردشگری به نقل از رئیس موقت هیئت موسس تشکل حرفه ای دفاتر مسافرتی آگاهی داد و نوشت بعد از ماهها ارائه درخواست برای تشکیل این تشکل هنوز وزارت میراث فرهنگی به متقاضیان ترتیب اثر نداده است. همین طور در خبر دیگری که این هفته منتشر گردید آمد که خانه وارطان در لیست میراث ملی بعنوان بنای دوره پهلوی دوم که آنرا یکی از معماران برجسته ایرانی طراحی نموده بعنوان اثر ملی شناخته و آنرا ثبت کرده است. هنوز شماره ملی برای این اثر اختصاص پیدا نکرده است. مقرر است این اتفاق به مسئولان مربوطه در وزارت راه ابلاغ شود.
در این هفته هیئتی از وزارت میراث فرهنگی به عمان سفر کردند که ۶۰ مدیر آژانس مسافرتی نیز آنها را در این سفر همراهی می کردند. این هیئت برای تبادل توریست و ایجاد زمینه های گسترش روابط در حوزه گردشگری سلامت تفاهم نامه هایی را نیز با وزارت گردشگری عمان امضا کردند.
در این سفر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی از جاذبه های عمان نیز به همراه وزیر گردشگری این کشور بازدید نمود.
در این هفته اعلام گردید که سایت های تاریخی ایران همچون کاخ موزه های تهران به مناسبت روز اربعین تعطیل هستند. در هفته آینده نیز به مناسبت رحلت حضرت رسول این بناها تعطیل خواهد بود.
در این هفته همین طور خبرگزاری مهر در گزارشی از موزه البسه و عروسک های ملل نوشت که این موزه در واقع بازدید کنندگان در یک ساختمان می توانند از سه موزه عروسک، البسه و اسباب بازی دیدن کنند. همین طور به نقل از مدیر این موزه نوشته شد که لطمه های اجتماعی مختلفی در کوچه فیات مشاهده می شود که این مساله سبب رنجش مدیران موزه و بازدید کنندگان شده است.
در این هفته وزارت میراث فرهنگی پیش نویس بخشنامه اجرایی ماده ۱۵ قانون پشتیبانی از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را جهت بررسی و تصویب به کمیسیون فرهنگی هیئت دولت ارسال کرد. همین طور نمایشگاه میراث فرهنگی هند در ایران نیز به مناسبت هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و هند در موزه رضا عباسی برپا شد.
مدیرکل میراث فرهنگی تهران نیز در این هفته آگاهی داد ۹۱ پروژه گردشگری با اعتباری بیشتر از ۲۸ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال اجرا و سرمایه گذاری است.

منبع: