سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
اثبات توانایی هنرمندان سندروم داون در سرای هنر

اثبات توانایی هنرمندان سندروم داون در سرای هنر

تور مسافرتی: هنرمندان جوان مبتلا به سندروم داون در سرای هنر میدان فردوسی تهران صنایع دستی تولید می کنند تا ثابت کنند توانایی های لازم را برای خلق یک اثر هنری دارند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، هنرمندانی که عده ای ممکنست گمان کنند توانایی زیادی در اداره کارهای شخصی خودرا ندارند با راه اندازی یک فروشگاه و نمایش تولیدات هنری شان در سرای هنر میدان فردوسی و در کنار هنرمندان خبره صنایع دستی که هنرشان میلیون ها تومان قیمت دارد و به خارج از کشور صادر می شود، آثاری از دست سازه های خودرا به معرض نمایش و فروش گذاشته اند. این فروشگاه مملو از آثار هنری مانند تابلوها، تولیدات آثاری مانند گلدوزی و کیف های سنتی و آویزهای تزئینی است. هر روز یکی از همین هنرمندان به همراه اعضای خانواده به این مغازه که از بامداد تا ساعت ۱۶ باز است می روند تا به بازدیدکنندگان هنرشان را نشان دهند و ثابت کنند که توانایی بسیاری از کارها را دارند حتی حساب و کتاب فروش صنایع دستی را. هنرمندان صنایع دستی مبتلا به سندورم داون در واقع با آموزش این هنرها و فروش آن به علاقه مندان به خانواده خود در تامین هزینه های زندگی کمک می کنند.
اگر به خیلی از بازدیدکنندگان کارهای هنری آنها نشان داده شود به سختی باور می کنند که کار دست همین هنرمندان سندروم داون است. شاید چون شناخت کافی درباره توانایی های آنها را ندارند. در واقع ظرافت و دقت در کارهای دست ساز آنها سبب چنین شگفتی خواهد شد. در کنار این آثار همین طور تصاویری وجود دارد که می توان مشاهده کرد آنها زیر نظر اساتید مختلف تعلیم دیده اند و خودشان در حال خلق یک اثر هنری مانند سفال هستند. چندی قبل یکی از اتحادیه های در رابطه با صنایع دستی دستور پلمپ این واحد را گرفته بود و سبب شد چند روزی این مغازه صنایع دستی پلمپ شود اما با ورود اداره کل میراث فرهنگی استان تهران این مساله فیصله یافت چون آنها مجوز لازم را از اداره کل میراث فرهنگی داشتند منتها مشکلات نرم افزاری باعث شده بود هنوز این مجوز برای آنها کتبی اعلام نشود. بدین سبب حالا این واحد صنفی هنوز هم در حال نمایش و فروش صنایع دستی هنرمندان سندورم داون هست تا سبب شگفتی بازدیدکنندگان از هنرشان شوند.

منبع: