سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مهر از تاثیر اتفاقات اخیر بر گردشگری گزارش می دهد اختلال در نمایش تصویرواقعی ایران به جهان

مهر از تاثیر اتفاقات اخیر بر گردشگری گزارش می دهد اختلال در نمایش تصویرواقعی ایران به جهان

تور مسافرتی: فعالان گردشگری می گویند تصاویر و گزارش ها از اغتشاشات چند روز اخیر تمام زحمات در معرفی جاذبه های ایران را در سه روز از بین برد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، گرانی بنزین، اغتشاشات و بعد از آن قطعی اینترنت خیلی از کسب و کارهای در رابطه با گردشگری را هم تحت تأثیر قرار داد. در زمانی که خیلی از فعالان گردشگری به دنبال آن هستند تا در نمایشگاههای خارجی شرکت نمایند و تصویری از ایران ارائه نمایند که هر کسی حاضر شود برای دیدن آن به ایران بیاید و بابت این مورد هزینه های زیادی را هم متحمل می شوند، اما رسانه های خارجی در اقدامی هماهنگ کاری می کنند که تمام این زحمات به هدر رود و آنطور جوسازی درباره اغتشاشات ایران به راه می اندازند که هر گردشگری اگر هم بخواهد به ایران بیاید اوضاع کشور را ناامن تصور کند آنقدر که بعضی از آنها تصمیم بگیرند تورهای گردشگری خویش را کنسل کنند.
این اغتشاشات در سه روز، زحمت چند ساله فعالان گردشگری در دفاتر مسافرتی، دولت و یا حتی فعالان شبکه های مجازی را تحت الشعاع قرار داد. رسانه های انگلیسی زبان خارجی و رسانه های فارسی زبان معاند از اغتشاشات این چند روز تصاویری منتشر نمودند که هر کسی خارج از ایران تصور کرد، در تمام خیابان های ایران زد و خورد وجود دارد آنقدر که افراد نمی توانند از خانه خود بیرون بروند. همین رسانه ها وقتی چنین اختلافاتی وجود نداشته باشد به اندازه این روزها هیچ وقت گزارش و یا اخبار و یا تصاویری منتشر نمی کنند که نشان دهد، ایران چقدر امن هست، چقدر جاذبه برای دیدن دارد و چند توریست خارجی در آرامش به سفر آمده اند.
این اغتشاشات که به دنبال آن قطعی اینترنت را به دنبال داشت، پیامد دیگری را برای گردشگری هم ایجاد کرد، بعضی از سایت های گردشگری گرفتار مشکل شدند و اینترنت برای چند روزی قطع شد و توریستهایی که در ایران بودند، نتوانستند در این مدت تصاویری از جاذبه های ایران را در فضاهای مجازی بارگذاری کنند.
حسن انصاری رئیس جامعه گردشگری الکترونیک ایران هم با اشاره به اینکه گردشگری بدون ارتباطات بین المللی مفهومی ندارد می گوید: یکی از ابزارهای حضور ما در جهان، معرفی ایران در سایتها و نمایشگاههای خارجی است و این معرفی تنها با وجود تکنولوژی امکان پذیر خواهد بود. همینطور در عرصه تولید محتوای ایران و معرفی جاذبه های گردشگری در عرصه بین الملل روزانه و هفتگی مطالبی را در فضاهای مجازی آپلود می نماییم اما عملا در یک هفته گذشته شبکه های جهانی محتوای مناسب از ایران نداشته اند و کسی نتوانسته درباره جاذبه های ایران مطالبی را بارگذاری کند. این فرصتی است که از شرکت های گردشگری گرفته شد.
برخی دیگر از فعالان گردشگری می گویند آنقدر که تأثیر تصاویر اغتشاشات بر گردشگری و لغو سفرها زیاد بوده، قطعی اینترنت و گران شدن بنزین تأثیر نداشته است.
تصاویر و اخباری که درباره درگیری های روزهای اخیر انتشار یافته، نگرانی هایی را بابت سفر به ایران در بین توریستهای خارجی بوجود آورده است. آنها از اینکه به ایران بیایند و سفرشان تحت تأثیر فضای موجود قرار گیرد نگران شدند.
این مبحث را سعید حاتمی از فعالان و کارشناسان گردشگری تایید نمود و به خبرنگار مهر می گوید که گروههای زیادی به ایران آمدند تا بتوانند تصویری زیبا از ایران به دنیا معرفی کنند اما همه این تلاش ها در مدت تنها یکی دو روز از بین رفت و دنیا تصور کرد که دیگر در خیابان ها امکان راه رفتن وجود ندارد.
او اعتقاد دارد که باز هم باید سالها کوشش کرد تا اثر این تصاویر و اتفاقات را از بین ببریم و به جای آن به گردشگران بگوییم ایران امن است. تغییر ذهنیت توریستهای خارجی نسبت به ایران آسان نیست. معمولا یک توریست آنقدر ترسوست که اگر تجمعی در خیابان شود، قید سفر به آن کشور را می زند.
گردشگران در تورهای آشناسازی چه تصویری از ایران منتشر می کنند
در روزهای اخیر معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی تورهای آشناسازی زیادی را برای خارجی ها برگزار کرد تا بتواند تصویری از زیبایی های جهان را به دنیا نشان دهد و یا گروههای دیگر همچون آژانسهای مسافرتی و فعالان فضای مجازی اینفلوئنسرهای گوناگونی را به ایران آوردند تا این تصاویر ضد ایران تغییر کند.
۷۰ نفر از توریستهای خارجی در چارچوب تور آشناسازی از ۲۰ آبان به ایران آمده اند و تا ۱۰ آذر هم می مانند. الان دو گروه ۳۰ نفره سوئیسی و ۲۲ نفره چینی در ایران حضور دارند. مقرر است دوم آذر ماه هم گروه ۳۰ نفره از شرق اروپا و گروه ۱۵ نفره از هنگ کنگ به ایران بیایند.
آیا این گروهها می توانند تصویر انتشار یافته ضد ایران را از فضای مجازی پاک کنند و به جای آن بگویند ایران امن است؟