سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
گفت وگو با یک اینفلوئنسر غذا ایران چه مزه ای دارد؟

گفت وگو با یک اینفلوئنسر غذا ایران چه مزه ای دارد؟

به گزارش تور مسافرتی حدودا ۲۵۰ تا ۳۰۰ روز از کل سال را در مسافرت است. غذا می خورد و درباره فرهنگ آن فیلم و محتوا تولید می کند. شیفته چشیدن طعم غذاهای خیابانی و محلی است. اخیرا به ایران آمده و شانس چشیدن طعم غذاهایی را پیدا کرده که نصیب کمتر توریستی شده است. وقتی درباره تجربه اش حرف می زند نمی تواند روی واژه خاصی متمرکز شود؛ رنگ ها و طعم ها شگفت زده اش کرده اند. به نظرش طعم غذاها در ایران «یونیک» است.
«ترِوُر جیمز» (Trevor James) تبعه کانادا است. حدود پنج سال است در چین زندگی می کند تا زبان مردم این کشور را یاد بگیرد. ماجراجوی خوراک بوده و نزدیک به شش سال است که درباره آن محتوا تولید می کند. حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار دنبال کننده در یوتیوب دارد و ۵۸۶ هزار کاربر هم در فضای اینستاگرام پی گیر او هستند.
او در شبکه های مجازی بعنوان یکی از شخصیت های اثرگذار در زمینه فرهنگ غذایی شناخته می شود که اخیرا به ایران دعوت شده است، می گوید: ایران را واقعا دوست دارم و مطمئنم باردیگر به آن برمی گردم. می دانم مناطق بی نظیری در این کشور وجود دارد که باید آنها را ببینم.
صورت شاد و خندان مردم ایران، تصویری است که در ذهن «ترور» حک شده و مطمئن است می تواند با آن، چهره واقعی ایران را نشان دهد. «ترور» در یک روز سرد پاییزی درحالی که آخر سفرش در ایران فرارسیده بود با خبرنگار ایسنا به گفتگو نشست و با هیجان درباره کله پاچه، آلبالوپلو، ته چین، کباب کوبیده، قورمه سبزی و طعم ها، رایحه ها و رنگ هایی که او را حیرت زده کرده اند، صحبت کرد. بیشتر از غذا، برخورد مردم ایران و فرهنگ آنها او را درگیر کرده است؛ می گوید: خوش رویی و میهمان نوازی مردم ایران هیچگاه از خاطرم نخواهد رفت و مطمئنا نقطه تاکیدی ویدئوهایم از ایران خواهد بود.
به نظرش، طعم ایران مثل زعفران، شیرین است.
ترور اظهار می کند: اگر کسی در دنیا ته چین، کباب کوبیده، دمنوش، آلبالوپلو و یا زعفران را چشیده باشد متوجه می شود ایران چه مزه ای است. ایران یعنی بوی خوش غذاهای رنگارنگ و خوشمزه که می تواند با این ها در دنیا زبانزد باشد. وقتی به ایران فکر می کنم غذاهای رنگارنگ، فرهنگ و طبیعتِ اعجاب انگیز آن در ذهنم موج می زند.
ویدئوها و تصاویر ترور از کله پاچه که در شبکه های اجتماعی انتشار یافته طرفدار زیادی داشته است