سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ساختمان قدیمی روزنامه اطلاعات واگذار می شود

ساختمان قدیمی روزنامه اطلاعات واگذار می شود

تور مسافرتی: با وجود آنکه قرار بود در تهران یک موزه مطبوعات ایجاد شود، اما نه تنها این اقدام انجام نشد، بلکه ساختمان قدیمی روزنامه اطلاعات هم واگذار خواهد شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، دفتر روزنامه اطلاعات در زمان انتشار، در کوچه وثوق خیابان لاله زار واقع بود که بعدها به خیابان خیام تهران انتقال داده شد. مدیر روزنامه اطلاعات در سال ۱۳۷۱ تصمیم گرفت، ساختمان جدیدی در خیابان میرداماد بنا کند بنا بر این این بنا در سال ۷۹ تخلیه و روزنامه به ساختمان جدید منتقل شد. این ساختمان که سال ۹۴ جزو آثار ملی قرار گرفت، شاید دارای تزئینات داخلی ویژه ای نباشد ولی نمای آجری ویژه ای دارد و بعنوان یکی از ساختمانهای قدیمی مطبوعات می توانست مرمت شده و با نام موزه مطبوعات مورد استفاده قرار گیرد ولی گویا چنین کاربری برای آن مدنظر نیست.
چون اخیرا سردر ساختمان قدیمی روزنامه اطلاعات در خیابان خیام تهران آگهی واگذاری نصب شده است. در این زمینه سید محمود دعایی سرپرست موسسه اطلاعات با تاکید بر اینکه تنها سرقفلی این ساختمان در اختیار ماست نه خود ملک به خبرنگار مهر درباره اینکه این ساختمان چه کاربری خواهد داشت اظهار داشت: بستگی به توافق معامله بین مالک و خریدار دارد. ما تعیین کننده کاربری نیستیم. وی درباره تخریب این بنا هم اظهار داشت: اگر قرار بر این باشد که ساختمان را تخریب کنند باید مجوز آنرا از شهرداری و میراث فرهنگی بگیرند بنظر می رسد این روند مشکل باشد. این ساختمان که روزگاری مهمترین ساختمان مطبوعاتی بوده، شاهد اتفاقات مهمی در راسته میدان مشق و سردرباغ ملی بوده است. در جریان کودتای ۲۸ مرداد نیز درب قدیمی آن آتش گرفت و از همان زمان تابحال یک درب آهنی جای آنرا گرفت. دری که خیلی وقت ها روی آن قفل و زنجیر است اما حالا ساختمان خاکستری روزنامه اطلاعات به یک مخروبه ای تبدیل گشته که هر روز هم وضعیتش بدتر می شود. تنها نمای آجری آن سالم باقی مانده تا یادآور بافت قدیمی محله خیام تهران باشد. این نمای آجری که هویت این ساختمان است هنوز هم زیباست.

منبع: