سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
نماینده دامغان در مجلس تاکید کرد: بی توجهی مسئولان به آثار تاریخی دامغان

نماینده دامغان در مجلس تاکید کرد: بی توجهی مسئولان به آثار تاریخی دامغان

تور مسافرتی: نماینده دامغان در مجلس بابیان اینکه آثار تاریخی این شهرستان مورد بی توجهی مسئولان هستند، اظهار داشت: این آثار علاوه بر هویت تاریخی، ظرفیت جذب گردشگران هستند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، ابوالفضل حسن بیگی ظهر شنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه مردم دامغان از عدم توجه به آثار تاریخی و گردشگری به سبب اقدامات انجام شده و تخریب آنها، رنج می برند، تاکید کرد: آثار تاریخی دامغان مورد بی توجهی مسئولان هستند.
وی اضافه کرد: اگر راه آهن از تپه حصار عبور می کرد و مردم و توریستهای خارجی و داخلی بی مهری ها و تخریب ها در تپه حصار که ریشه تاریخ است را می دیدند، شاهد بی مهری های انجام شده نبودیم.
نماینده دامغان در مجلس، اظهار داشت: این شهرستان بعنوان صددروازه هویتی تاریخی و فرهنگی دارد و همین طور وجود بناهای مختلف تاریخی در دامغان می تواند سبب سرازیر شدن توریستهای داخلی و خارجی باشد.
حسن بیگی در دیگر بخش سخنان خود، تاکید کرد: زیرگذر روستای قدرت آباد یکی از مسائلی است که باید پیگیری شده و بعنوان مطالبه مردمی صورت پذیرد.
وی با اشاره به اینکه محورهای ساری- دامغان (امیرآباد، گلوگاه)- معلمان- سمنان، رشم- جندق بهترین، به صرفه ترین و اقتصادی ترین مسیر درباب کری دور شمال به جنوب در استان هستند، تاکید کرد: دامغان دارای ظرفیت های ویژه ای در حوزه راه و حمل و نقل است.
عضو خانه ملت اظهار داشت: مخازن معادن ما در جنوب دامغان و شاهرود از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار و آماده سرمایه گذاری است که نیاز به فرآهم کردن زیرساخت ها برای حضور بخش خصوصی دارد.

منبع: