سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری: ضرورت معافیت های مالیاتی برای فعالان حوزه گردشگری کشور

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری: ضرورت معافیت های مالیاتی برای فعالان حوزه گردشگری کشور

به گزارش تور مسافرتی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی بر ضرورت معافیت های مالیاتی برای فعالان حوزه گردشگری کشور تاکید نمود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، ولی تیموری ظهر یکشنبه در کارگروه ویژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، بیان داشت: گردشگری یک فرایند فرابخشی است و اگر تمام دستگاه ها کمک نکنند هیچ اتفاقی در این عرصه رخ نخواهد دارد و همه باید بعنوان حلقه های یک زنجیر در کنار یکدیگر قرار بگیرند.
وی عنوان کرد: استانی وجود دارد که طی یک ماه تمام مجوزهای صدور یک مرکز گردشگری که توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود را صادر می کند اما در بعضی از استان ها این صدور مجوز چندین سال طول می کشد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: قوانین برای هر دو استان یکی است اما چیزی که سبب چنین اختلافی شده است نگاه همراه و هم افزایی دستگاه های اجرایی استان است که می تواند آنرا به یک فرایند یک ماهه یا سه سه ساله تبدیل کند.
تیموری تشریح کرد: هیچ مجوزی بیشتر از ۱۵ روز یا نهایتاً یک ماه نداریم چونکه سامانه ای طراحی شده است که موافقت اولی باید سه هفته ای پاسخ داده شود اما استعلاماتی که از ۱۸ استان گرفته می شود تا موافقت اولیه به موافقت اصولی تبدیل گردد زمان بر است.
وی مطرح کرد: به دنبال این هستیم که در حوزه مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان حوزه گردشگری معافیت هایی را بگیریم.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نامه ای را با امضای مشترک معاون اول رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ریاست جمهوری ارسال شد که در این نامه درخواست شده بود که افراد از محل ذخایر ارزی که در خارج از کشور دارند بتوانند وسیله نقلیه وارد کنند.
تیموری بیان کرد: نکته دیگری که در این نامه ذکر شده بود این بود که وسایل نقلیه ای که در مناطق آزاد هستند بتوانند در مناطقی خارج از مناطق آزاد با پلاک گردشگری تردد کنند.
وی اذعان کرد: اگر تقاضایی برای خرید وسایل حوزه گردشگری وجود دارد در چارچوب شرکت های گردشگری می توانند اقدام نمایند و از تسهیلات بانکی استفاده کنند.