سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در گزارش تور مسافرتی بیان شد؛ رئوس برنامه ضربتی تبلیغات اعتماد ساز گردشگری ایران اعلام گردید

در گزارش تور مسافرتی بیان شد؛ رئوس برنامه ضربتی تبلیغات اعتماد ساز گردشگری ایران اعلام گردید

به گزارش تور مسافرتی مدیرکل تبلیغات گردشگری با بیان تهیه طرحی برای مدیریت شرایط پیش آمده کشور و کاهش اثرات آن روی گردشگری اظهار داشت: ۵ محور اصلی برای اعتمادسازی در گردشگری ایران در نظر گرفته شده است.
محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری به خبرنگار مهر اظهار داشت: تحلیل و پیشبینی های کارشناسی از دامنه تأثیرات منفی شرایط به وجود آمده بر اقتصاد گردشگری کشور و تمهید برای مقابله با آن، بررسی آمار مستند و واقعی از حجم تورها و رزروهای کنسل شده به تفکیک زمان و کشور مبدا، راهکارها و پیشنهادات برای اجرا در بازه زمانی سه تا پنج ماهه برای مدیریت بحران و بازگشت به شرایط عادی و ثبات، اقدامات و تدابیر مدیریتی (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی) توسط وزارت گردشگری و سایر وزارت خانه ها و نهادهای ذینفع متناسب با مدیریت شرایط، زمانبندی، تقسیم کار و تعیین نقش برای هریک از ذینفعان (بخش دولتی، خصوصی، انجمن ها؛ تشکل ها) به منظور پشتیبانی مادی، معنوی، فنی و مشاوره ای در اجرای برنامه تبلیغات اعتمادساز گردشگری ایران همچون رئوس برنامه های اعتمادسازی گردشگری ایران است. لاریجانی اضافه کرد: بعد از کسب اطلاعات دقیق از میزان لغو تورها و اینکه برای چه فصلی و از چه مبدایی هستند و با تحلیل دامنه تأثیرات منفی اتفاقات اخیر بر اقتصاد گردشگری و با دریافت نظر فعالان بخش خصوصی، بخصوص تور اپراتورها و آژانس های ورودی کار؛ ضمن مشورت با مبادی ذیربط مانند وزارت خارجه و سایر نهادها، نسبت به تهیه برنامه عملیاتی کوتاه مدت برای اجرا در بازه زمانی سه تا پنج ماه اقدام می نماییم. مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری با اشاره به اینکه با شروع تحولات اخیر دفتر بازاریابی و تبلیغات ضمن رصد روزانه شرایط، مبادرت به تهیه این برنامه کرده و پیش نویس اولیه طرح بویژه در بخش اقدامات و راهکارها حاضر است اضافه کرد: منتظر آمار و اطلاعات دقیق و مستند از میزان کنسلی تورها و رزروها هستیم. چونکه با اعداد و ارقام ذکر شده در فضای رسانه ای
نمی توان برنامه ریزی کرد ضمن اینکه باید بدانیم دقیقاً چند گروه با چه حجمی در چه زمانی و از کدام کشور لغو شده است و آیا تور قطعی بعد از صدور ویزا کنسل شده یا رزروهای اولیه لغو شده اند و یا اینکه تور اساسا کنسل شده یا کارگزار خارجی درخواست زمان دیگری را کرده است. چونکه هریک از این رفتارها پیام هایی با خود دارد که می بایستی متناسب با آن اقداماتی را برنامه ریزی نماییم. لاریجانی با اشاره به مکاتبه ای که با تشکل های ملی گردشگری انجام شده ابراز امیدواری کرد که نظرات بخش خصوصی هم بزودی دریافت و این برنامه ها تکمیل می شود همینطور در نظر داریم در هفته آتی طی جلساتی با انجمن ها و تشکل ها و صاحبنظران؛ طرح نهایی و تکمیل و مقدمات اجرای آن فراهم گردد. مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در مورد محور پنجم برنامه تبلیغات اعتماد ساز گردشگری که به زمانبندی و تقسیم کار اشاره دارد اظهار داشت: پیشنهاد اولیه این دفتر یک برنامه پنج ماهه است که از اول بهمن ماه ۹۸ آغاز و تا آخر خرداد ۹۹ ادامه می یابد البته در جلسات مشورتی این مورد به شور گذاشته خواهد شد ضمن اینکه چنانچه تأمین منابع و تقسیم کار و تعیین نقش هریک از ذینفعان بخش خصوصی و تشکل ها؛ انجمن ها و بخش های دولتی به درستی شکل بگیرد و همه باهم با همدلی و اتحاد از این برنامه به لحاظ مادی و معنوی و فنی و مشورتی پشتیبانی کنند، بزودی نه تنها به شرایط ثبات خواهیم رسید بلکه روند رو به رشد دو سال قبل را هم می توانیم تکرار نماییم. این اقدامات با هوشمندی و اتحاد و همدلی و بسیج امکانات و توان موجود و با ایجاد هم افزایی میسر می شود.