سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
یک مسئول گردشگری: لغو تورهای اروپایی به ایران

یک مسئول گردشگری: لغو تورهای اروپایی به ایران

به گزارش تور مسافرتی ایسنا/البرز سرپرست معاونت گردشگری  میراث فرهنگی البرز اظهار داشت: خیلی از مردم قبلا می توانستند مبلغی را برای سفر کنار بگذارند ولی الان فکر می کنند اگر می توانند همان مبلغ را پس انداز کنند تا در صورتیکه به مشکل برخوردند بتوانند هزینه کنند.

علی عبادی در گفت‎وگو با ایسنا اظهار نمود: اتفاقاتی که طی ۱۰ روز گذشته در کشور افتاده موجب دگرگونی صنعت گردشگری کشور می شود.

وی توضیح داد: آمارها نشان میدهد برخی تورهای ورودی توریستهای خارجی پس از اتفاقات اخیر لغو شده و متاسفانه این پروسه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: طبق آخرین آمارها ۷۰ درصد تورهای آسیایی و ۱۰۰ درصد تورهای اروپایی به ایران لغو شده که این امر به شدت درآمد صنعت هتلینگ و توریسم خصوصاً در استان های گردشگرپذیر را تحت تاثیر قرار می دهد.

عبادی با اشاره به اینکه معین نمی باشد لغو تورهای خارجی به ایران تا چه زمانی ادامه داشته باشد، توضیح داد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که نگاه توریستهای خارجی برای سفر به ایران مجدداً تعدیل و به روال قبل بازگردد.

این مسئول با اشاره به اینکه اتفاقات پیش آمده تاثیر چندانی بر وضعیت گردشگرپذیری البرز نگذاشته، اشاره کرد: سهم البرز از توریستهای خارجی تا قبل از این اتفاق هم خیلی کم بود و سقوط این هواپیما نقش چندانی در گردشگری خارجی البرز نداشته است.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی البرز با اشاره به وضعیت گردشگی داخلی اظهار داشت: هزینه سفرهای داخلی نیز افزایش قابل توجهی در مقایسه با سال قبل داشته و همین سبب شده بسیاری مردم با تردید به مقوله سفر نگاه کنند.

عبادی اضافه کرد: گرانی بنزین، تحریم ها، شرایط نامناسب اقتصادی، پایین آمدن قدرت خرید مردم و… بر تعداد سفرهای خانوارهای ایرانی تاثیرگذاشته است.

وی افزود: خیلی از مردم قبلا می توانستند مبلغی را برای سفر کنار بگذارند ولی الان فکر می کنند اگر می توانند همان مبلغ را پس انداز کنند تا در صورتیکه به مشکل برخوردند بتوانند هزینه کنند.

وی اظهار داشت: این مسائل موجب لطمه به حوزه گردشگری و کم جان شدن اقتصاد این حوزه می شود که برای آن باید چاره جویی کرد.

منبع: