سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
تامل بیشتر در فروش عمارت اقدسیه

تامل بیشتر در فروش عمارت اقدسیه

تور مسافرتی: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اصرار کرد که شهرداری می تواند عمارت اقدسیه را بعنوان مقصد گردشگری در شمال تهران حفظ کند.
حجت نظری در گفت و گو با ایسنا، در حاشیه بازدید بامداد امروزش از عمارت موسوم به اقدسیه که این روزها واگذاریش خبرساز شده است، اظهار داشت: بامداد امروز به همراه برخی از مسئولان شهرداری ایران از عمارت موسوم به اقدسیه بازدید کردیم.
وی با بیان این که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه این خانه توسط چه معماری ساخته شده، در دسترس نیست، اظهار نمود: بین کارشناسانی که امروز با ما در این بازدید حضور داشتند در مورد این که این ملک واجد فاکتورهای ثبت ملی است یا نه اختلاف نظر وجود دارد و برخی ها معتقدند که این ملک می بایست ثبت گردد و برخی دیگر می گویند که املاک مهم تر از این ملک در تهران وجود دارد اما من از خانه های زیادی بازدید کرده ام و می توانم بگویم که این خانه از لحاظ آئینه کاری و گچ بری ها بسیار خاص است و به غیر از کاخ های سلطنتی، کمتر خانه ای را می توان در این شهر پیدا کرد که چنین آئینه کاری های داشته باشد و قابل مقایسه با کاخ های سلطنتی است.
این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که معتقدم فارغ از این مساله که این ملک در زمره فاکتورهای سازمان میراث فرهنگی برای ثبت ملی قرار دارد یا نه، شهرداری تهران می تواند این ملک را بعنوان یک مقصد گردشگری در شمال تهران حفظ کند، اظهار داشت: فضاهای این چنینی فارغ از ثبت بودن یا نبودن در فهرست آثار میراثی و ملی می توانند در اختیار مردم قرار گیرند.
نظری با تاکید بر این که این خانه در سال های ابتدایی پس از انقلاب میزبان شهرداران تهران بوده است و بنا بر این نیز باید با تامل بیشتر در مورد واگذاری یا عدم واگذاری آن تصمیم گیری نماییم، افزود: باتوجه به اختلاف نظری که میان کارشناسان در مورد ارزش این خانه وجود دارد حتما می بایست نظر کارشناسان دیگر را نیز در این خصوص جویا شویم تا بتوانیم تصمیم درستی در مورد این خانه ستاندن نماییم.
وی افزود: شورای شهر پنجم همواره تلاش خودرا برای حفظ بافت های هویتی تهران به کار بسته و بنظر می رسد حفظ بناهای این چنینی می تواند ما را به هدفمان که همان حفظ تاریخ تهران است برساند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که این ملک جذابیت لازم برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری تهران را دارد و شاید بجای فروش این ملک بهتر است شهرداری تهران با تدوین برنامه هایی، این ملک را حفظ کند، افزود: این ملک به لحاظ نوع و حجم آئینه کاری منحصربه فرد است به شکلی که بسیار شبیه موزه تیمورتاش است و لازم است که این ملک حفظ شود.
نظری در واکنش به سخنان شهرداری در خصوص این که درآمد حاصل از فروش این ملک صرف تکمیل دو پروژه فرهنگی دیگر خواهد شد، اظهار نمود: برای ساخت پروژه ردیف بودجه در نظر گرفته می شود و نمی توانیم تکمیل یا ساخت یک پروژه را منوط به فروش یک ملک دیگر نماییم و شهرداری می تواند از املاکی که واجد ارزش نیستند منابع را تامین کند.

منبع: