سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
گنجینه ای که در مرمت پمپئی کشف شد

گنجینه ای که در مرمت پمپئی کشف شد

به گزارش تور مسافرتی دیوارنگاره های (فرسکوهای) واضح و نوشته های پیشتر دیده نشده همچون مواردی هستند که در طول پروژه طولانی مدت مرمت یکی از مشهورترین محوطه های تاریخی جهان یعنی «ویرانه های پمپئی» کشف شده اند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از آرت دیلی، در جریان پروژه طاقت فرسای مرمت ویرانه های « پمپئی» که بعد از تماشاخانه «کولوسئوم» دومین مقصد پربازدید ایتالیا به حساب می آید تیم بزرگی از متخصصان دیوارها و ساختار ویران شده این مکان را بازسازی کردند و در نقاط بکر این محوطه تاریخی به کاوش پرداختند.
در این بین در جریان بازسازی و مرمت، اکتشافاتی در نقاطی از این محوطه که هیچ گاه توسط متخصصان دیرینه شناسی مورد بررسی قرار نگرفته بود، اما در طول قرن های متمادی بارها مورد سوءقصد قاچاقچیان عتیقه و جواهرات قرار گرفته بود هم رخ داد.
باستان شناسان در ماه اکتبر یک دیوارنگاره (فرسکو) از تصویر لحظه پیروزی یک گلادیاتور کشف کردند.
در سال ۲۰۱۸ هم نوشته ای باستانی کشف شد که ثابت می کرد شهر باستانی «پمپئی» که در نزدیکی شهر «ناپل» کنونی واقع بوده در هفدهم اکتبر سال ۷۹ میلادی نابود شده است؛ این درحالی است که پیشتر تصور می شد این شهر در تاریخ بیست و چهارم آگوست نابود شده است.
این پروژه بازسازی عظیم بعد از آن که «یونسکو» در سال ۲۰۱۳ اخطار داد به علت خسارت های مختلف واردشده به این محوطه تاریخی، ویرانه های «پمپئی» را از لیست میراث جهانی خارج می کند، شروع شد.
شهر باستانی « پمپئی» حدود ۲۰۰۰ سال پیش بعد از فوران آتش فشان «وزوو» ویران و ویرانه های آن زیر خاکستر مدفون شد.