سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
فرش گل کاخ مروارید حیف شد!

فرش گل کاخ مروارید حیف شد!

به گزارش تور مسافرتی البرز رئیس  سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به ایجاد یک فرش گل در کاخ مروارید اظهار داشت: با توجه به این که ممکنست تا اختتام خرداد ماه درگیر اپیدمی این ویروس باشیم، ممکنست امسال امکان بازدید عمومی از این فرش  فراهم نشود.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: امسال برای فضاسازی و زیباسازی محوطه بیرونی کاخ مروارید تلاش زیادی صورت گرفت ولی به سبب انتشار ویروس کرونا، نوروز امسال امکان بازدید از این زیبایی ها وجود ندارد.

وی با اشاره به ایجاد فرش گل در این کاخ افزود: بیش از ۱۰۰ هزار پیاز لاله و تعداد زیادی گل های فصلی برای ایجاد این فرش به کار برده شده ولی برای حفظ سلامت مردم و طبق دستورالعمل های بهداشتی صادر شده امکان بازید از این فرش وجود ندارد.

این مسئول با اعلان اینکه هنوز معین نمی باشد تا چه زمان درگیر ویروس کرونا باشیم، افزود: با توجه به این که ممکنست تا اختتام خرداد ماه درگیر اپیدمی این ویروس باشیم، ممکنست امسال امکان بازدید عمومی از این فرش فراهم نشود.

بضاعتی پور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح توزیع رایگان نهال به شهروندان اظهار داشت: برای جلوگیری از ایجاد تجمع امسال در هیچ یک از مکان های ثابت و مشخص شده سال های قبل نهال توزیع نشد.

وی افزود: شهروندانی که تمایل به دریافت نهال مثمر و غیر مثمر دارند می توانند تا اختتام فرودین به مرکز تولیدات نهال شهرداری واقع در جاده محمد شهر مراجعه و هرتعداد نهال نیاز دارند دریافت نمایند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با بهار سال قبل تعداد بیشتر گل در سطح شهر کاشته شده، اضافه کرد: برای نوروز امسال هم از لحاظ کیفی و هم کمی شاهد تغییر در گلکاری های سطح شهر بوده ایم.

وی اضافه کرد: بعنوان مثال سال قبل حدود ۱۷۰ هزار گل شب بو در معابر و فضای سبز شهری کرج کاشته شد ولی امسال این تعداد به ۲۰۰ هزار عدد رسیده است.

وی درانتها با اشاره به اینکه گلکاری در باغ گل های کرج هم به انتها رسیده، توضیح داد: با وجود زیبایی این باغ برای حفظ سلامت مردم فعلا بازدید عمومی از این مجموعه امکان پذیر نیست تا پیک بیماری کرونا تمام شود و روال زندگی به صورت عادی در چریان قرار بگیرد.

منبع: