سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
UNWTO برای ارائه راهکارهای شفابخش گردشگری فراخوان داد

UNWTO برای ارائه راهکارهای شفابخش گردشگری فراخوان داد

تور مسافرتی: سازمان جهانی گردشگری باتوجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت استفاده از فناوری های جدید، مبادرت به راه اندازی چالش راهکارهای شفابخش کرده تا اثرات منفی این همه گیری بر گردشگری را به حداقل برساند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در نامه ای به دولت های عضو سازمان عنوان نمود که در این وضعیت دشوار نباید فراموش کرد که گردشگری دموکرات ترین و منعطف ترین بخش اقتصاد در هر کشوری است.
او با اشاره به این که صنعت گردشگری توانسته است بعد از بحران هایی مانند سارس در سال ۲۰۰۳ و بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ بلافاصله روی پای خودش بایستد، نقش گردشگری را در بازگرداندن مردم به زندگی عادی پررنگ دانست.
در همین راستا، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) فراخوانی برای چالش راهکارهای شفابخش راه اندازی کرده است که از جانب سازمان بهداشت جهانی (WHO) هم حمایت می شود و در اصل فراخوانی برای دستیابی به مبتکرانه ترین استارت آپ ها، کارآفرینان و فناوری های موجود از سرتاسر دنیاست تا چاره هایی برای کمتر کردن اثرات کووید ۱۹ بر روی گردشگری فراهم آورند و از عاشقان سفر، کسب وکارها و مقام های فعال در این بخش حمایت شود تا این بحران با کمترین لطمه ها به اتمام برسد.
این چالش شامل سه بخش مجزا خواهد بود:
الف) شفابخشی برای مردم: چاره هایی متمرکز بر اقدامات ایمنی، روش های ضدعفونی، شناسایی فوری ویروس و… برای سهامداران بخش گردشگری (ازجمله گردشگرها، کارکنان بخش گردشگری و شرکت ها.)
ب) شفابخشی برای شرکت ها: چاره هایی متمرکز بر برنامه های دیجیتال برای گردشگری، اقتصاد مشترک و مدور، مدیریت درآمد، بهبود تقاضا و سرمایه گذاری ها و … که باید برای کل بخش گردشگری به شکل کوتاه مدت و بلندمدت اجرا شود.
ج) شفابخشی برای مقاصد: چاره هایی متمرکز بر تکنیک های بازیابی مقاصد شامل اعلام بحران، مدیریت بحران، فعال سازی، برند سازی مجدد، بازیابی اعتمادبه نفس برای سفر و…
فرآیند چالش نیز سه مرحله خواهد داشت:
بازبینی و بررسی اپلیکیشن
ارزیابی توسط کمیته کارشناسان برمبنای آمادگی بمنظور ارائه خدمات و سازگاری با کشورهای مختلف
معرفی و انتشار استارت آپ های برتر
سپس راهکارهای برتر در یک فضای دیجیتالی منتشر می شود تا بهترین راهکارها برای بهبود گردشگری در اختیار دولت ها قرار گیرد. نتایج چالش در یک نشست مجازی توسط دبیر کل سازمان جهانی گردشگری ارائه می شود و درنهایت استارت آپ های برتر بوسیله شبکه خلاقیت سازمان جهانی گردشگری Network Innovation UNWTO به بیش از ۶۵۰۰ نقطه کانونی از کارآفرینان، شرکت ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات آموزشی، انکوباتورها و سرمایه گذاران متصل خواهند شد.
تاریخ شروع چالش راهکارهای شفابخش از ۲۵ مارس ۲۰۲۰ (۶ فروردین ۱۳۹۹) است و متقاضیان می توانند تا سه هفته، یعنی ۱۵ آپریل ۲۰۲۰ (۲۷ بهمن ۱۳۹۹) آثار خودرا بوسیله کانال های رسمی سازمان جهانی گردشگری و با پر کردن فرم مخصوص در این نشانی https: //www.unwto.org/healing-solutions-tourism-challenge ارسال نمایند.
اسامی استارت آپ های برتر در ۲۵ آپریل (۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) اعلام و گام های بعدی چالش متعاقباً از ۲۵ آپریل به بعد اعلام خواهد شد.

منبع: