سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
یک مسئول خبر داد صنعتگران خسارت دیده از کرونا در استان مرکزی کمک بلاعوض دریافت نمودند

یک مسئول خبر داد صنعتگران خسارت دیده از کرونا در استان مرکزی کمک بلاعوض دریافت نمودند

به گزارش تور مسافرتی مرکزی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از پرداخت کمک بلاعوض به صنعتگران و هنرمندان استان که به علت شیوع بیماری کرونا گرفتار خسارت شده اند، اطلاع داد.
کاظمی اظهار نمود: با استناد به مکاتبه معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در خصوص اعلام فهرست صنعتگرانی که توان مالی آنها در سطح پایینی قرار دارد، فهرست مورد نظر تهیه و به وزارتخانه ارسال شد.
وی از اختصاص ۳۱۰ میلیون ریال، در چارچوب کمک های بلاعوض روستایی و شهری اطلاع داد و اظهار نمود: پیگیری کامل این مورد از راه معاونت صنایع دستی صورت گرفت تا جایی که منجر به تایید نهایی و ارسال فهرست مذکور شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، معاون صنایع دستی استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: صنعتگران صدمه دیده در رشته های آثار چوبی، سفال، تذهیب، نگارگری و فلز از این کمک های بلاعوض برخوردار شدند.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۱ صنعتگر از این کمک ها برخوردار شدند، اضافه کرد: به هر هنرمند ۱۰ میلیون ریال، بعنوان کمک بلاعوض، ناشی از خسارت های این بیماری اعطا شده است.
کاظمی اظهار داشت: در صورت ادامه دار بودن این کمک ها فهرست نفرات جدید که در این روزها گرفتار ضرر و زیان شده اند تهیه و به وزارت میراث فرهنگی ارسال خواهد شد.
معاون صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: اجرای این طرح را با شناسایی دیگر هنرمندان بی بضاعت استان امسال ادامه خواهیم داد.
کاظمی اظهار داشت: تعداد زیادی از کارگاه های صنایع دستی استان از یکی دو ماه پیش از آخر سال گذشته، مواد اولیه بسیاری خریداری کردند تا برای نمایشگاه های نوروزی تولید داشته باشند و آنرا عرضه کنند که با شیوع بیماری کرونا مواد اولیه و محصولات شان در کارگاه ها مانده است.
وی اضافه کرد: در حال برآورد میزان خسارت وارده شده به این کارگاه ها هستیم تا با ارسال آن به وزارتخانه اعتباری برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این کارگاه ها بگیریم.