سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
کرونا چه بر سر موزه های جهان آورده است؟

کرونا چه بر سر موزه های جهان آورده است؟

تور مسافرتی: نتایج بررسی ۶۵۰ موزه و موسسه سراسر جهان نشان می دهد، بعضی از موزه ها  هر هفته صدها هزار دلار خسارت می بینند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نت نیوز، باتوجه به این که موزه ها و موسسات فرهنگی سراسر جهان به سبب شیوع ویروس «کرونا» در تعطیلی به سر می برند، پیامد اقتصادی ناشی از این معضل همچنان قابل مشاهده می باشد. حالا تحقیق جدیدی که توسط «شبکه سازمان های موزه های اروپایی» صورت گرفته است، گزارش اجمالی از حال و روز موزه ها در دوران تعطیلی و تاثیرات این روزها بر نحوه عملکردشان عرضه کرده است.
با آنکه روند انجام این تحقیق هنوز تا ۱۷ آوریل ادامه دارد، اما نتایج اولیه آن با بررسی ۶۵۰ موزه از تمامی اروپا ( شامل موزه های کشورهای عضور اتحادیه اروپا)، موزه های ایالات متحده، فیلیپین، مالزی، پلی نزی فرانسه و ایران مشخص شده است.
بعضی از بزرگ ترین موزه ها که بیشترین تعدا گردشگران را جذب می کنند، یک شبه با ۷۵ الی ۸۰ درصد خسارت مواجه گشته اند.
باتوجه به اطلاعات انتشار یافته توسط موسساتی که آمار خسارت خودرا عرضه کرده اند، با ادامه یافتن روند تعطیلی، ۷۰ درصد از این موسسات هر هفته بیش از هزار یورو خسارت می بینند.
«موزه تاریخ هنر وین»، «موزه اشتدلیک آمستردام» و «موزه ملی آمستردام» نیز اعلام نمودند هر هفته صدها هزار یورو خسارت متحمل می شوند.
موزه های خصوصی نیز با خسارات شدیدی روبه رو شده اند؛ خیلی از این موزه ها اعلام نمودند با ادامه یافتن این شرایط تمامی بودجه خودرا از دست خواهند داد.
به استثنای تعدادی موزه در سوئد، اتریش و آلبانی، حدودا تمامی موزه هایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، تعطیل بوده اند. خیلی از این موزه های خصوصی از زمان بازگشایی شان اطمینان ندارند و بازگشایی احتمالی در اواسط آوریل یا اواخر سپتامبر را تخمین می زنند.
بنظر می رسد خسارت وارد شده به نمایشگاه های بین المللی که شامل لغو شدن آنها و نافرجام ماندن امانت دادن آثار در سطح بین المللی می شود، بزرگترین تاثیر شیوع ویروس «کرونا» بر این حوزه باشد.
اما بخشی که این روزها با روند فزاینده رشد رو به رو بوده است، حضور آنلاین موزه ها بوده است. ۴۰ درصد از موزه هایی که خدمات آنلاین ارائه می دهند با افزایش آمار استفاده از سایت رو به رو بوده اند که این افزایش در بعضی از این موزه ها به ۵۰۰ درصد هم رسیده است.
یکی از اهداف این تحقیق دعوت از قانون گزاران برای کمک به بقای موزه ها در شرایط سخت کنونی است.
موزه های مختلفی خواهان کمک مالی دولت بوده اند که همچون آنها به موزه هنر متروپولیتن نیویورک که ماه گذشته خواهان کمک ۴ میلیارد دلاری به بخش فرهنگی شده بود، می توان اشاره نمود.
حالا موزه های ایتالیایی نیز خواهان اختصاص یافتن «بودجه ملی فرهنگی» شده اند.

منبع: