سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مصر از یک اکتشاف باستانی باارزش دیگر رونمایی نمود

مصر از یک اکتشاف باستانی باارزش دیگر رونمایی نمود

تور مسافرتی: وزارت گردشگری و آثارباستانی مصر برای اولین بار به صورت آنلاین از یک اکتشاف باارزش دیرینه شناسی در شهر «سقاره» پرده برداشت.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از اجیپت تودی، در جریان این کاوش چند تابوت دان سنگی مهر و موم شده، تابوت های چوبی در دالانی با عمق ۱۱ متر واقع در شهر «سقاره» واقع در مصر کشف شد.
یک تابوت بزرگ چوبی انسان نما که نوشته های هیروگلیفی زرد رنگ بر روی آن نقش بسته است، در یکی از تورفتگی های این دالان کشف شد.
همچون دیگر آثارکشف شده در کنار این تابوت چوبی بزرگ به ۳۶۵ مجسمه «اوشابتی»(مجسمه های کوچک مخصوص مراسم خاکسپاری مصر باستان) که برخی شامل نوشته های هیروگلیفی نیز می شوند، یک ستون هرمی چوبی کوچک به طول ۴۰ سانتی متر، که بر روی وجه های آن تصاویری از الهه ی «ایزیس» و «نفتیس» نقاشی شده است و سه کوزه مخصوص نگهداری امعا و احشایی که در جریان مومیایی کردن از پیکر شخص خارج می شود، می توان اشاره نمود.
تمامی آثار باستانی کوچک کشف شده بمنظور بررسی از دالان خارج شدند.
این اکتشاف در منطقه ای موسوم به گورستان مقدس حیوانات مصر باستان، جایی که در دو سال قبل اکتشافات مختلفی توسط کارشناسان و شورایعالی آثار باستانی به ثبت رسیده، صورت گرفته است.
مهمترین اکتشاف اخیر در این منطقه، کشف مقبره نقاشی شده ای شامل مخزن حیوانات نادر مومیایی شده به حساب می آید.
باستان شناسان برای اولین بار فعالیت خود در این مکان را از آوریل سال ۲۰۱۸ شروع کردند. این پروژه که همچنان ادامه خواهد داشت حالا در فاز سوم قرار دارد.

منبع: