سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
گرم شدن آب و هوا در نروژ یک جاده باستانی را آشکار کرد

گرم شدن آب و هوا در نروژ یک جاده باستانی را آشکار کرد

تور مسافرتی: ذوب شدن یخ کوه های نروژ، مسیر بزرگی در کوه «لندبرین» که  یکی از مهم ترین مسیرهای تجارتی دوران روم تا اواخر قرون وسطی محسوب می شد را آشکار کرد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از فوربس، مجموعه ای از آثار باستانی شامل ابزار و لباس در این راه نوظهور کشف شد. این آثار باستانی که برای مدت زیادی به وسیله یخ پوشانده شده بودند و سالم ارزیابی می شوند، ثابت می کنند انسان ها بیش از آنچه که پیش تر تصور می شد از ارتفاعات نروژ تردد می کردند.
شواهدی از شکار، جابه جایی فصلی و مسافرت بر روی آنچه که بنظر می رسد یک جاده کوهستانی پرتردد بوده باشد نیز وجود دارد.
«لارس پیلو» که یک عتیقه شناس است این اکتشاف را «اکتشافی رویایی» توصیف کرد و بیان کرد: « مسافران گذشته در این راه آثار بسیاری را از خود بجای گذاشته اند که به وسیله یخ سالم باقی مانده اند. این آثار باستانی می توانند درباره زمان سفر این افراد، دلیل تردد آنها از مسیرهای کوهستانی و حتی هویت این افراد اطلاعاتی در اختیارمان قرار دهند. این اطلاعات از ارزش تاریخی بالایی برخوردار می باشند.»
کاوش در این محل از تابستان گرم سال ۲۰۱۱ که ذوب شدن یخ ها برای اولین بار به باستان شناسان اجازه تحقیق و بررسی در این مکان را داد، شروع شد.
از نتایج این کاوش به کشف پیراهن مردانه ای با قدمت ۱۷۰۰ سال که قدیمی ترین لباس کشف شده در نروژ شمرده می شود، می توان اشاره نمود. تابستان گرم سال ۲۰۱۹ اما بخش دیگری از جاده کوهستان «لندبرین» را آشکار کرد.
بعد از سال ها کاوش در این منطقه، باستان شناسان در نهایت به جاده ای باستانی رسیدند که تاریخ گذاری رادیوکربن نشان داد این مسیر در فاصله دوران رومی تا قرون وسطی به مدت هزاران سال مورد استفاده قرار می گرفته است.
وایکینگ ها بیشتر برای تجارت بوسیله کشتی و دریا شناخته شده هستند، اما تجارت زمینی برای انتقال غذا و ابزار به بازارهای اروپایی نیز مرسوم یوده است.

منبع: