سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در گزارش تور مسافرتی اعلام شد آغاز مبارزه با علف هرز در تخت جمشید

در گزارش تور مسافرتی اعلام شد آغاز مبارزه با علف هرز در تخت جمشید

تور مسافرتی: کار مبارزه با علف و گیاهان هرز در مجموعه جهانی تخت جمشید شروع شده تا از لطمه رساندن به سنگ های مجموعه جلوگیری شود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، هر ساله با آغاز فصل بهار نگرانی در مورد افزایش رویش گیاهان هرز در مجموعه جهانی تخت جمشید وجود دارد. امسال نیز باتوجه به بارش های مناسبی که در فرودین ماه در استان فارس به وقوع پیوست نگرانی از افزایش رویش گیاهان هرز و علف در مجموعه جهانی تخت جمشید بعنوان عظیم ترین بنای سنگی به وجود آمده است.
این رویه طی سال های اخیر نیز رخ داده که با تلاش نیروهای متولی فضای تخت جمشید از این گیاهان پاک شده است.
متخصصان عمر نسبت به ریشه دواندن گیاهان در زیر سنگ ها و احتمال ایجاد لطمه همیشه هشدارهایی را مطرح کرده اند.
در این رهگذر مدیر مجموعه جهانی تخت جمشید در این رابطه به خبرنگار مهر اظهار داشت: سال ۹۷ به سبب بارش های خوبی که در استان وجود داشت و دریک بازده یک ماهه مقدار زیادی باران در تخت جمشید بارید که موجب شد میزان قابل توجهی گیاهان و علف مجموعه را در بر بگیرد به شکلی که تخت جمشید را می بلعیدند.

حمید فدایی با اشاره به اینکه امسال برای پیش گیری از این مساله اقداماتی انجام شده، افزود: متأسفانه رویش این علف ها از دو جهت می تواند به مجموعه لطمه برساند یکی ریشه کردن در سنگ ها و دیگری افزایش ریسک آتش سوزی است بدین جهت امسال از مدتی قبل اقداماتی برای حذف این علف های هرز انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه رویش علف های هرز در صفه همیشه نگرانی هایی زیادی را به همراه داشته، توضیح داد: در این راستا برای حذف علف های هرز در مجموعه جهانی تخت جمشید هم اکنون نیروها مشغول به فعالیت هستند و اهتمام می شود که از ابزاری استفاده گردد که صدمه ای به سنگ نرسد.
مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید با اشاره به اینکه از یک ماه قبل حذف علف های هرز در مجموعه شروع شده، اشاره کرد: الان حذف این علف های هرز در صفه در دستور کار است و پیگیری می شود که البته امیدواریم با حذف بموقع آن بتوان از لطمه به مجموعه جلوگیری کرد.

منبع: