سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
حیرت سفیر هلند در ایران از لاله های کندر

حیرت سفیر هلند در ایران از لاله های کندر

تور مسافرتی: سفیر هلند در ایران از دشت لاله های روستای کندر در نزدیکی تهران، ابراز حیرت کرد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، «ژاک ورنر» با انتشار تصاویری از دشت لاله های روستای کندر در حساب توئیتری خود نوشته است: از زیبایی نفس بند می آید. دیدن مزارع زیبای لاله، خیلی قشنگ است. لاله های هزار رنگ را فقط با یک ساعت رانندگی از تهران، نزدیک کندر/ کرج در کوهستان البرز در ایران، می توان دید.

این لاله زار به وسعت ۳.۵ هکتار با حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار شاخه گل تزئین شده است که بگفته دهیار روستای کندر، فقط در چند روز بازگشایی، بین ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر این دشت لاله را دیدند. ازدحام بازدیدکنندگان با وجود کرونا موجب شد بازدید از این مزرعه برای چند روز متوقف شود.

هلند، بزرگترین بازار فروش گل جهان را در اختیار دارد، حالا موسم گل های لاله در این کشور است که از مهم ترین عوامل جذب توریست هم به حساب می آید، اما حالا دولت هلند از مردم خواسته است به سبب همه گیری ویروس کرونا به محل پرورش گل ها خصوصاً گل های لاله نزدیک نشوند و از پرورش دهندگان گل نیز خواسته است برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آنها را نابود کنند.
صادرات گل از هلند به هفت میلیارد یورو (۷.۶ میلیارد دلار) می رسد که تا قبل از همه گیری ویروس کرونا، میانگین روزانه ۳۰ میلیون دلار گل در هلند فروخته و به دیگر کشورهای جهان صادر می شد.
روستای کندر، البرز، ایران

منبع: