سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون گردشگری مطرح کرد؛ محدودیتی برای اجرای تورهای گردشگری وجود ندارد

معاون گردشگری مطرح کرد؛ محدودیتی برای اجرای تورهای گردشگری وجود ندارد

به گزارش تور مسافرتی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: محدودیتی برای برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی این حوزه وجود ندارد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، «ولی تیموری» معاون گردشگری و «دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» اظهار داشت: هم اکنون تمامی حلقه های زنجیره خدمات گردشگری کشور شامل مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایت ها و مراکز فرهنگی _ تاریخی و طبیعت گردی فعال می باشند و محدودیتی برای برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری در داخل کشور وجود ندارد.
وی اضافه کرد: بزودی طبق رایزنی های صورت گرفته با ستاد ملی کرونا و دستگاه های فرابخشی مربوطه، زمان و سازوکار لازم برای ورود توریستهای خارجی هم اعلام خواهد شد. برقراری کلیه فرآیندهای حوزه گردشگری بر مبنای پروتکل های تعریف شده در چارچوب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام می گیرد.
دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تشریح روند اعطای تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری اظهار داشت: هم اکنون مدارک آن دسته از شاغلان صنعت توریسم که دارای کد کارگاهی و بیمه تأمین اجتماعی هستند؛ پیرو دریافت پیامک مربوطه در حال ارسال به بانکهای عامل است و آن دسته افرادی که تابحال پیامک دریافت نکرده اند هم باید مشخصات و مدارک خویش را در سامانه وزارت کار برای رسیدگی مجدد ثبت کنند.
تیموری اظهار داشت: شاغلانی همچون فعالان بوم گردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی هم در این صنعت وجود دارند که متأسفانه از امکان کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی بی بهره هستند؛ با این وجود برابر رایزنی ها و تلاش هایی که صورت گرفته، سازوکار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات به این گروه هم در چارچوب تفاهم نامه مشترک میان وزارت گردشگری و وزارت کار در دست اقدام است که بزودی اعلام می شود.