سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
پویا محمودیان خبر داد؛ تشکیل کارگروه ویژه بمنظور پیگیری بیمه هنرمندان صنایع دستی

پویا محمودیان خبر داد؛ تشکیل کارگروه ویژه بمنظور پیگیری بیمه هنرمندان صنایع دستی

تور مسافرتی: معاون صنایع دستی کشور از تشکیل کارگروه ویژه بمنظور پیگیری بیمه هنرمندان صنایع دستی آگاهی داد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: موضوع بیمه همیشه یکی از مهمترین مطالبات هنرمندان صنایع دستی است که مطالبه به حقی است، به همین دلیل در نشستی روز دوشنبه ۱۹ خرداد با معاون اول رئیس جمهوری، مقرر شد کارگروه ویژه ای برای پیگیری بیمه هنرمندان صنایع دستی تشکیل گردد. هم اکنون ۲۹۵ رشته فعال صنایع دستی داریم و ۷۵ درصد فعالان صنایع دستی را بانوان می سازند.
او اظهار داشت: یکی از رسالت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ترویج و معرفی ظرفیت های صنایع دستی در شهرها و روستاهای ثبت جهانی است تا زمینه آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با این شهرها و روستاها برقرار شود.
او اظهار داشت: خوشبختانه حجم صادرات صنایع دستی ایرانی نیز بسیار عالی است، به شکلی که برمبنای آمار رسمی و گمرکی ۲۷۳ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که با احتساب صادرات چمدانی پیشی بینی ما این است که ۵۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی انجام شده است.
محمودیان اظهار داشت: سال، ۹۸ سال سختی برای هنرمندان صنایع دستی بود چونکه سال قبل با سیل شروع شد و با کرونا به انتها رسید، اما باتوجه به تدابیری که انجام شده و برنامه ریزی ها، امید داریم در سالی که از طرف رهبر معظم انقلاب با عنوان “جهش تولید” نام گذاری شده، شاهد رونق هرچه بیشتر صنایع دستی باشیم.

منبع: