سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیر کاخ گلستان مطرح کرد؛ اعلام مفقودی اموال کاخ گلستان بعد از ۶ ماه

مدیر کاخ گلستان مطرح کرد؛ اعلام مفقودی اموال کاخ گلستان بعد از ۶ ماه

مدیر کاخ گلستان اظهار داشت: نظر قطعی درباره مفقود شدن آلبوم ناصری پس از آخر انبارگردانی رسمی اعلام می شود با این حال، با بررسی تیم یگان حفاظت میراث فرهنگی هیچ نشانه ای در خصوص سرقت آلبوم نیست.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار داشت: اواخر اسفند سال ۹۸ امین اموال آلبوم خانه کاخ گلستان در آخرین انبارگردانی خود متوجه شد که یک آلبوم ناصری حاوی ۱۰۰ قطعه عکس کوچک در قفسه نیست، این مورد را به من اعلام کرد، بلافاصله برای جلوگیری از موضوعات سو بعدی، اقدامات حقوقی انجام شد. با واحدهای ذی صلاح وزارتخانه، پلیس اینترپل و قوه قضائیه هم در این حوزه مکاتباتی انجام دادیم حتی مشخصات و تصاویر اثر هم برای پلیس اینترپل ارسال شد.
او اضافه کرد: این آلبوم در مخزن آلبوم خانه کاخ گلستان نگهداری می شد و تابحال برای نمایش در هیچ نمایشگاهی، از این مخزن خارج نشده است. با بررسی یگان حفاظت میراث فرهنگی مشخص شد هیچ گونه نشانه ای در خصوص سرقت اثر وجود ندارد.
او اظهار داشت: جهت بررسی موضوع، کمیته ای متشکل از اداره کل موزه ها، نماینده مدیریت کاخ گلستان، یگان حفاظت میراث فرهنگی و نماینده ذی حسابی و اداره کل امور مالی وزارتخانه به منظور انبارگردانی رسمی تشکیل شد. این انبارگردانی شروع شده و با عنایت به این که حجم آثار زیاد است انجام این کار زمان بر است و ما نمی توانیم درباره مفقود شدن اثر تا آخر انجام آن نظر قطعی اعلام نماییم.