سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
دریافت قسط دوم حج تصویب گردید

دریافت قسط دوم حج تصویب گردید

شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام نمود: دریافت قسط دوم وجه ثبت نام حج تمتع برای تکمیل خرید ارز تصویب گردید.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ تشکیل شد، مقرر شد: زوار حج تمتع ۹۹ قسط دوم وجه ثبت نام را باتوجه به درجه کاروانی که انتخاب نموده اند، بپردازند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که نسبت به اطلاع رسانی و ارائه توضیحات روشن و دقیق در این خصوص اقدام گردد و حفظ حقوق زوار را در اولویت قرار دهد تا زوار با شفافیت و اطلاع از اینکه پرداخت قسط دوم به سود آنها است، این هزینه را واریز نمایند.
علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت نیز اظهار داشت: سازمان حج و زیارت بعد از دریافت قسط اول وجه ثبت نام، دو سوم از ارز تخصیص یافته به زوار حج تمتع ۹۹ را خریداری کرد و الان مبلغ حاصل از پرداخت قسط دوم برای خرید یک سوم باقیمانده به حساب بانک مرکزی واریز خواهد شد.
وی ادامه داد: زائرانی که قسط دوم را بپردازند هزینه ارزی سفر آنها در حج آینده مشمول افزایش نخواهد شد.
قربان میرزایی ـ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت ـ از وضعیت ثبت نام و مجموع مبالغ واریزشده توسط زوار بعنوان قسط اول گزارش داد و اظهار داشت: با وجود شرایط پیش رو خرید و تثبیت نرخ ارز اقدام مهمی برای حفظ حقوق زائر شمرده می شود و با وجود اینکه احتمال دارد در ارائه خدمات در داخل تغییراتی روی دهد اما تلاش خواهد شد تا هزینه ارزی سفر حج افزایش نیابد.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی ـ رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین ـ از برنامه های این کمیته برای موسم اربعین گزارش جامعی ارائه کرد و اضافه کرد: سناریوهای مختلف در رابطه با اربعین آینده طراحی شده و علاوه بر تعامل با رسانه ملی، برنامه ریزی های خوبی جهت استفاده از فضای مجازی و دیگر عرصه های اطلاع رسانی برای احیای فضای اربعین در سطح داخلی و جهانی انجام شده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواهان “توجه به سفارش های هفت گانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه ریزی های موسم اربعین و نقش سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در احیای این مراسم معنوی” شد و رئیس سازمان حج و زیارت هم اشاره کرد: چتر برنامه های اربعین باید فراگیر و مخاطبین سنتی و غیرسنتی فرهنگ دینی را شامل شود.
نواب همین طور با اعلان اینکه ماه محرم در حالی فرامی رسد که بیماری کرونا همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است، اضافه کرد: در شرایط کنونی باید با برنامه ریزی مناسب و رعایت پروتکل های بهداشتی از فرصت ها و امکانات برای اقامه عزای حسینی به خوبی استفاده گردد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همین طور با محکوم کردن “توافق ننگین نرمال سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی”، اظهار نمود: این رژیم غاصب و جعلی، عامل نکبت برای جهان اسلام است و اقدام امارات نه فقط به بروز اختلاف بین کشورهای اسلامی منجر شده، بلکه افزایش حضور رژیم جعلی در منطقه می تواند به چالش ها و مشکلات بیشتر درجهان اسلام منجر شود. این رژیم کودک کُش از زمان اعلام موجودیت لبخند را از لبهای کودکان و کانون خانوادگان فلسطینی قطع کرده و در منطقه تخم نفاق و اختلاف پاشیده است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اعلان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند که فاجعه منا به هیچ وجه نباید فراموش شود، از دست اندرکاران حوزه حج و زیارت خواست برای گرامیداشت سالگرد این فاجعه که در دوم مهرماه سال ۱۳۹۴ در سرزمین منا رخ داد، برنامه ریزی کنند.