سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رئیس سازمان نقشه برداری اعلام کرد فروش نیم میلیون دلاری چارت های دریایی ایرانی

رئیس سازمان نقشه برداری اعلام کرد فروش نیم میلیون دلاری چارت های دریایی ایرانی

رئیس سازمان نقشه برداری با اشاره به تجهیز ناوگان هوایی و دریایی توسط این سازمان برای تهیه نقشه های مورد نیاز، اظهار داشت: چارت های دریایی تولید شده در کشور در سطح جهانی عرضه شده و از این محل صادرات غیر نفتی داریم، به شکلی که سالانه نیم میلیون دلار درآمد کسب کردیم.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی امروز در وبینار “نقشه برداری نوین با بهره گیری از داده های ماهواره ای” با اشاره به اقدامات این سازمان برای بهره برداری از داده های ماهواره ای، اضافه کرد: بررسی و پایش پوسته زمین و نرخ حرکت گسل ها همچون ۱۴ گسل موجود در تهران همچون برنامه های سازمان نقشه برداری است.
وی با اعلان اینکه از این داده ها همین طور برای پایش انواع بحران ها مانند فرونشست ها و زمین لغزش ها و سیلاب‎ ها و دبی رودها استفاده می شود، اظهار نمود: اطلاعاتی که از این مطالعات به دست می‎آید، در چارچوب گزارش های هشداری منتشر خواهد شد.
جعفرآبادی با تاکید براینکه پایش های این سازمان از پیش از وقوع بحران تا بعد از آن ادامه دارد، افزود: این سازمان پایش ۱۶ بحران طبیعی را در دستور کار دارد، ضمن آنکه ما در زمینه کاداست نیز وارد شدیم، نقشه های لازم را برای نهادهایی که مقتصات جغرافیایی را ارائه می دهند، در اختیار آنها قرار دهیم.
رئیس سازمان نقشه برداری، با اعلان اینکه در دهه های ۴۰ و ۷۰ نقشه ها تهیه شده است، تصریح کرد: این نقشه‎ها قابلیت به روز رسانی را دارد و باید در اختیار دستگاه های متقاضی قرار دهیم.
جعفرآبادی با تاکید بر اینکه این سازمان علاوه بر تجهیز ناوگان هوایی، نسبت به تجهیز ناوگان دریایی اقدام نموده است، در این زمینه توضیح داد: ناوگان دریایی ما در خلیج فارس و دریای خزر فعال است و از سال ۱۳۹۴ نقشه های دریایی از تنگه هرمز تا مرز دریایی ایران تهیه شده است.
وی افزود: از آنجایی که تعیین عمق آب برای شناورها مهم است؛ بدین جهت چارت های دریایی در کشور در سطح جهانی عرضه شده و از این محل از سال ۱۳۹۴ این خدمات مهندسی و فنی صادرات غیر نفتی را داریم، به شکلی که سالانه نیم میلیون دلار درآمد کسب کردیم.
رئیس سازمان نقشه برداری، با اعلان اینکه ۵ هزار ماهیگیر از خدمات اطلاعات مکانی ما برای صید بهره مند شده اند، افزود: علاوه بر آن هم اکنون ۲۰۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس داریم که ما می توانیم با بهره گیری از اطلاعات مکانی برای مکان یابی دقیق راه اندازی قفس خدماتی را ارائه دهیم.
وی با اشاره به خدمات این سازمان در زمینه روند شیوع جغرافیایی کرونا در کشور، اظهار نمود: ما دراین زمینه فعال بودیم، ولی با بیان محرمانه بودن این اطلاعات این پروژه متوقف گردید.
جعفرآبادی با تاکید بر اینکه این سازمان با بهره گیری از داده مکانی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، اضافه کرد: بعنوان پایلوت این پروژه برای پایش ساخت و سازهای محمودآباد استان مازندران اجرائی شده است.
او همینطور اظهار داشت: علاوه بر آن ما به سازمان میراث فرهنگی اعلام کردیم که با فناوری هایی که داریم، می توانیم در زمینه میزان تخریب آثار باستانی با این سازمان همکاری داشته باشیم.