سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
فروش آنلاین به کمک صنایع دستی آمد

فروش آنلاین به کمک صنایع دستی آمد

به گزارش تور مسافرتی معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به کاهش فروش محصولات صنایع دستی این استان در ایام کرونایی، بهره گیری از فضای مجازی برای فروش محصولات صنعتگران و هنرمندان را یکی از راهکارهای اصلی برای کمک به هنرمندان عنوان نمود.
محمد بهروز عیسی زهی در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت هنرمندان صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان در روزهای کرونا و در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی از جانب این معاونت برای بهبود وضعیت فروش محصولات هنرمندان صورت گرفته است؟ اظهار نمود: وضعیت استان سیستان و بلوچستان هم در ایام کرونایی همانند سایر استان ها و حتی می توان گفت همانند دیگر نقاط دنیا، گرفتار مشکل شده است؛ اما خوشبختانه تابحال کارگاهی نداشتیم که به صورت کلی از کار افتاده باشد.
او با اشاره به اینکه «تولید صنایع دستی در این زمان کاهش یافته است»، تصریح کرد: سعی کردیم تا اندازه ای که مقدور است به هنرمندان استان کمک گردد و تسهیلاتی در اختیارشان قرار بگیرد. بعنوان مثال عده ای از هنرمندان که متقاضی دریافت وام بودند در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و وام هایی به آنها تعلق می گیرد.
معاون صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان همینطور حضور در فضای مجازی را از دیگر راهکارهای کمک به هنرمندان این عرصه عنوان و اظهار نمود: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته این بود که صنعتگران را به سمت فضای مجازی سوق دهیم و الان برخی از آنها در حال استفاده از این فضا برای فروش محصولاتشان هستند. در همین راستا با پارک علم و فناوری هم تفاهم نامه ای امضا کرده ایم و با تأسیس خانه خلاق، وضعیت فروش آنلاین محصولات هنرمندان استان در شرایط بهتری قرار گرفته است. خانه خلاق سه ماه پیش با همکاری پارک علم و فناوری افتتاح شد تا از راه بهره گیری از ظرفیت پشتیبانی از استارتاپ ها بتوانیم شرایط فروش را برای صنعت گرانی که متقاضی فعالیت در فضای مجازی بودند، تسهیل نماییم.
او خاطرنشان کرد: با عنایت به این که فروش محصولات صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان به صورت کلی وابسته به گردشگری نیست و بیشتر محصولات این استان همانند سوزن دوزی و حصیر به خود مردم استان فروخته می شود، از این نظر با مشکل چندانی مواجه نشده ایم. البته بطور قطع در روستاها هنرمندانی که در این عرصه فعال بودند گرفتار مشکل شده اند و ما کوشیده ایم که تا آنجایی که می توانیم شرایط را تسهیل نماییم.

منبع: