سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون گردشگری بیان کرد؛ کارکنان کارا در دسترس نیستند

معاون گردشگری بیان کرد؛ کارکنان کارا در دسترس نیستند

به گزارش تور مسافرتی ولی تیموری با اشاره به اینکه تا آخر آذر فرصت برای ثبت نام وام تسهیلات گردشگری در سامانه کارا وجود دارد اظهار داشت: با عنایت به تعطیلی ها، وزارت کار به یک سوم پرسنل خود دسترسی دارد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی خطاب به فعالان گردشگری در صفحات مجازی درباره مشکلات سامانه کارا برای پیگیری درخواست وام کرونا اظهار داشت: ما اعلام نموده بودیم که تا دوشنبه گروهی که قبلاً وامی گرفته بودند، این دفعه می توانند برای گرفتن مابه التفاوت آن اقدام نمایند اما متأسفانه سامانه کارا آماده نشد چون وزارت کار اعلام نمود با عنایت به تعطیلی هایی که اتفاق افتاده؛ پرسنل شأن را تماماً در اختیار ندارند و یک سوم کارکنان حضور پیدا می کنند. بنابراین یکی دو روز وقت گرفتند البته این مورد جای نگرانی ندارد و تا آخر آذر ماه فرصت برای ثبت نام هست.
وی اظهار داشت: از فعالان گردشگری تقاضا داریم که در این یکی دو روز هم رجوع نکنند. گروهی که وامی را گرفته اند و پولی به دستشان رسیده تا آخر هفته صبر کنند. جلسه کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا با حضور همه دستگاههای مرتبط برگزار گردید من دغدغه همه فعالان را مطرح کردم در خصوص اینکه بانک ها یا حتی دستگاه هایی مثل وزارت نیرو، سازمان امور مالیاتی و یا سازمان تأمین اجتماعی نسبت به اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اهتمام لازم را ندارند.
تیموری بیان نمود: ابهاماتی به خصوص نمایندگان بانک مرکزی و معاون مربوطه داشتند. توضیح دادیم و ابهامات برطرف شد. آنچه مسلم است لازم نیست برای پرداخت اقساط تسهیلات گردشگری اقدام کنید با همان روش اطلاع رسانی قبلی این امهال تا آخر سال ادامه دارد پس نگرانی وجود ندارد قرار شده این مورد به بانکهای عامل در شعب و استان های کشور ارسال شود.
با توجه به محدودیت های پیش آمده و اینکه اولویت سلامت همکاران و فعالان گردشگری می باشد، اعلام می نماییم که تمام مجوزها و پروانه هایی که از معاونت گردشگری گرفته شده، تا آخر سال معتبر هستند و نیازی به رجوع حضوری در اداره های کل استانی و شهرستانها برای تمدید مجوز نیست.

منبع: