سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیر لوور: آماده بازگشایی هستیم

مدیر لوور: آماده بازگشایی هستیم

مدیر موزه لوور فرانسه از آمادگی برای آغاز فعالیت مجدد این موزه پربازدید با رعایت پروتکلهای بهداشتی اطلاع داد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از فیگارو، «ژان لوک مارتینز» مدیر موزه لوور ضمن اشاره به چاره هایی برای رعایت پروتکلهای ویژه پیشگیری از سرایت ویروس کرونا، اعلام نمود که در حال همکاری با وزیر فرهنگ فرانسه برای بارگشایی موزه هستند.
او با شاره به این که همه تدابیر لازم برای بازگشایی موزه بعد از نخستین قرنطینه عمومی در فرانسه در نظر گرفته شده اعلام نمود رزرو بلیت از قبل یکی از راهکارهای پیشگیری از ازدحام بازدیدکنندگان است و رعایت تمامی پروتکل ها امکان پذیر است.
موزه لوور همانند دیگر موزه ها و سینماهای فرانسه از اواخر ماه اکتبر سال قبل میلادی تعطیل است؛ شرایطی که از دید بعضی از کارشناسان فرهنگی غیرقابل دفاع است چون که مطالعات نشان داده خطر سرایت ویروس کرونا از راه موزه ها محدود است.
«ژان لوک مارتینز» در توضیحی اظهار داشت: مشکل یک موزه در مرکز شهری چون پاریس داخل موزه نیست، بلکه دسترسی بازدیدکنندگان به موزه از راه حمل و نقل عمومی و خطر شیوع بیماری از این طریق است، ازاین رو ما دارای ساعت کاری منعطفی هستیم و در نتیجه کسانی که برای بازدید از موزه می آیند با افرادی که در حال رفتن به محل کار با استفاده از حمل و نقل عمومی هستند، برخوردی ندارند.
لوور که پربازدیدترین موزه جهان است و در سال ۲۰۱۹ نزدیک ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت، با وجود ادامه قرنطینه با طولانی ترین تعطیلی از زمان جنگ جهانی دوم روبرو شده و حالا که روزانه ۴۰هزار نفر در سالن های «لوور» قدم نمی زنند مسئولان موزه در چند مدت اخیر از این فرصت طلایی برای مرمت فضای موزه و آثار بهره برده اند.
همینطور طی بزرگ ترین انتقال تاریخ موزه لوور، در ۱۶ ماه گذشته بیشتر از ۱۰۰ هزار اثر از گنجینه های هنری این موزه به صورت مخفیانه به یک انبار فوق مدرن در شهر لیون در ۱۲۰ کیلومتری پاریس منتقل شده اند.
موزه لوور با ۶۲۰ هزار اثر دارای بزرگ ترین مجموعه آثار هنری در جهان است و از این میان تنها ۳۵ هزار اثر در معرض دید عموم قرار گرفته و ۳۵ هزار اثر دیگر هم به صورت امانت در اختیار دیگر موزه های فرانسه قرار دارد.

منبع: