سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رئیس اداره میراث فرهنگی ری خبر داد؛ حفر تونل بدون مجوز در منزل مسکونی شهرری

رئیس اداره میراث فرهنگی ری خبر داد؛ حفر تونل بدون مجوز در منزل مسکونی شهرری

به گزارش تور مسافرتی رئیس اداره میراث فرهنگی ری از حفر تونل بدون مجوز در منزل مسکونی شهرری آگاهی داد و اظهار داشت: طی این عملیات ۲ نفر دستگیر و تعدادی نیز متواری شدند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، نوروز تقی پور قبل از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری ۲ تن از حفاران بدون مجوز در یک منزل در روستای «چهل قز» شهرری بخش خاوران آگاهی داد و گفت: طی این دستگیری چند نفر از کارگران اتباع نیز متواری شده اند.
تقی پور در تشریح جزییات این دستگیری اظهار داشت: طبق گزارشات واصله در خصوص حفاری بدون مجوز در یک منزل در روستای «چهل قز» شهرری بخش خاوران رصد موضوع طی ۲ ماه در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفته بود که سرانجام امروز با هماهنگی های انجام شده و با دستور رئیس حوزه قضائی بخش خاوران به محل مورد نظر رفته و با همکاری کلانتری قیامدشت، دو نفر که یکی صاحب منزل و دیگری مجری کار بود، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ری اضافه کرد: طبق بررسی صورت گرفته تونل برمبنای مقصد مشخص حفاری شده به این صورت که ابتدا حدود ۱۲ متر در عمق زمین و سپس در چند مرحله دیگر بطور پلکانی در عمق زمین حفر شده است.
وی اضافه کرد: طی بررسی ها و بازرسی های صورت گرفته از این منزل وسایل حفاری کشف شده اما اشیایی که از این حفاری کشف شده باشد پیدا نشد و تحقیقات برای چگونگی و اینکه طراح چه کسی بوده و آیا اشیایی در این حفاری ها به دست آمده یا خیر ادامه دارد.

منبع: