سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مالت به گردشگران اعانه می دهد

مالت به گردشگران اعانه می دهد

تور مسافرتی: مقام های «مالت» قصد دارند برای احیای صنعت گردشگری لطمه دیده این کشور به هر یک از توریستهایی که مدت مشخصی را در این کشور سپری کنند اعانه بدهند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، کشور مالت می خواهد برای احیای گردشگری و پیشی گرفتن از مقاصد دیگر به توریستهای خارجی که در تابستان پیش رو دست کم سه روز را در این جزیره مدیترانه ای سپری می کنند تا ۲۰۰ یورو پرداخت کند.
روز جمعه «کلیتون بارتولو» وزیر گردشگری مالت اعلام نمود باتوجه به این که اغلب محدودیت های کرونائی تا یکم ژوئن لغو خواهد شد توریستهایی که بطور مستقیم برای تعطیلات تابستان در هتل های این کشور جا رزرو کنند این اعانه را دریافت خواهند کرد.
آمار شورای جهانی گردشگری و مسافرتی نشان میدهد صنعت گردشگری بطور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۲۷ درصد از اقتصاد مالت را دربرگرفته است اما حوزه گردشگری این کشور در دوران کرونا به شدت گرفتار خسارت شده است.
در سال ۲۰۱۹ مالت بیش از ۲.۷ میلیون توریست خارجی جذب کرد اما از زمانی که شیوع این ویروس در مارس ۲۰۲۰ مشخص شد این آمار تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرد.
بگفته «بارتولو» میزان اعانه پرداختی برای توریستهایی که در هتل های پنج ستاره، چهارستاره و سه ستاره اقامت دارند متفاوت خواهد بود.
باتوجه به این که ۴۲ درصد بزرگسالان مالت دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند این کشور یکی از بالاترین آمارهای واکسیناسیون در اتحادیه اروپا را به ثبت رسانده است.
آمار موارد جدید مبتلاشدن به ویروس کرونا در این کشور نیز روند نزولی داشته است.
بگفته «بارتولو» باتوجه به این که بریتانیا یک سوم گردشگران مالت را تشکیل می دهد مذاکراتی برای افزایش سفر بین این دو کشور صورت گرفته است.

منبع: