سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
جریان گردشگری در مدارس علمیه یزد

جریان گردشگری در مدارس علمیه یزد

یزد مدارس علمیه از زیرساخت های علمی، مذهبی و فرهنگی یزد محسوب می‎شوند و به سبب در برداشتن غنای فرهنگی و معماری جزو جاذبه های قابل توجه در شهر دارالعلم و دارالعباده به شمار می ‎روند.
تکمیل زنجیره ی جاذبه های فرهنگی یزد برای معرفی به گردشگران با نشان دادن پیوستگی آثار تاریخی این دیار با فرهنگ بومی مردمانش، برقراری زندگی مسالمت آمیز ادیان از دیرباز و سایر جذابیت های فرهنگی آن بدون اهتمام به ظرفیت غنی مدارس علمیه ناقص می ماند.
وجود مدارس علمیه در مجاورت عبادتگاه سایر ادیان مانند کنیسه و آتشکده یا بعضاً استقرار این اماکن در جوار یا در دل بازارهای این شهر نشان از نوعی پیوستگی فرهنگی و اجتماعی بین مردم و روحانیون و حتی بخش های اقتصادی جامعه دارد و جزو جذابیت های مدارس علمیه برای گردشگران است که امسال با نگاهی متفاوت تر به آن توجه شده است.
معماری خاص مدارس علمیه و پرورش مشاهیر بزرگ یزدی در این مدارس از دیگر خاصیت هایی است که جذابیت معرفی و شناساندن مدارس علمیه را برای گردشگران یزد بیشتر می کند. علاوه بر اینها، سبک تدریس و روابط علمی در این مدارس هم باتوجه به تمایزی که دارند، می توانند مورد توجه گردشگران قرار گیرد.
آیت الله «سیدکاظم مدرسی» نائب رئیس شوراهای حوزه علمیه و امام جمعه بخش مرکزی یزد درباب چرایی حوزه ها و مدارس علمیه بعنوان یکی از زیرساخت های فرهنگی و اهمیت معرفی آنها در قالب جاذبه هایی گردشگری به گفت و گو با ایسنا می نشیند که در قالب ویدیوی زیر به آن می پردازیم.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4