سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان: مرمت کامل بازار سنتی کبودراهنگ ۱ و نیم میلیارد اعتبار نیاز دارد

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان: مرمت کامل بازار سنتی کبودراهنگ ۱ و نیم میلیارد اعتبار نیاز دارد

همدان مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ اظهار داشت: مرمت کامل بازار سنتی کبودراهنگ یک و نیم میلیارد اعتبار نیاز دارد.
مهدی غلامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه مرمت بازار قدیمی شهر کبودراهنگ از اسفندماه سال قبل شروع شده است، اضافه کرد: با اعتبار فعلی تنها ۵ درصد بازار مرمت خواهد شد.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ با اعلان اینکه هم اکنون قسمت های اضطراری بازار در دست مرمت است، اظهار نمود: اگر امسال اعتباری به این اثر تخصیص یابد ادامه کار را انجام می دهیم.
غلامی با اعلان اینکه شهرداری و اداره اوقاف شهرستان کبودراهنگ نیز دراین زمینه قول مساعدت داده اند، تصریح کرد: بازار سنتی کبودراهنگ در تاریخ ۲۰ مردادماه سال قبل به لیست آثار ملی افزوده شد و پیگیری های لازم جهت ترمیم و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، بازار قدیمی کبودراهنگ یکی از آثار شاخص این شهرستان است که در سال ۱۳۰۴ هجری شمسی با مساحت ۱۷۰۰ متر تأسیس شده و نزدیک به ۷۰ واحد تجاری دارد. این بازار در گذشته نه فقط محلی برای انجام معاملات اقتصادی، بلکه مکانی برای صلح یا آشتی ها و پیمان ها بوده و در زندگی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دینی مردم منطقه نقش مؤثری داشته است.