سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
یک مسئول: منابع طبیعی قزوین با ۵ درصد پروژه اوان موافقت کرده است

یک مسئول: منابع طبیعی قزوین با ۵ درصد پروژه اوان موافقت کرده است

به گزارش تور مسافرتی قزوین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: منابع طبیعی به توسعه پایدار دریاچه اوان می اندیشد، مسئولان پروژه سرمایه گذاری درخواست زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار داشتند اما تنها با ۵ هکتار آن موافقت کردیم، درواقع ما با کمتر از ۵ درصد پروژه موافقت خودرا اعلام کردیم.
علیرضا قاسم زاده در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: در جلسه ای که در دفتر لطف الله سیاهکالی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز انجام شد قسمتی از نمایندگان مردم منطقه و سرمایه گذار حضور پیدا کردند و به تفاهم خوبی رسیدند، طی این جلسه قرار شد کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات پروژه سرمایه گذاری تشکیل گردد.
وی افزود: منابع طبیعی به توسعه پایدار دریاچه اوان می اندیشد، مسئولان پروژه سرمایه گذاری درخواست زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار داشتند اما تنها با ۵ هکتار آن موافقت کردیم، درواقع ما با کمتر از ۵ درصد پروژه موافقت خودرا اعلام کردیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار نمود: در طرح ارسالی می خواستند طرح گردشگری را در ۱۵۰ هکتار اجرا کنند اما باتوجه به در نظر گرفتن اراضی رانشی، اراضی شیب دار و سایر موارد تنها ۵ هکتار را به پروژه اختصاص دادیم، توجه داشته باشید که دبیرخانه واگذاری اراضی ملی دولتی امور اراضی است و ما فقط ازلحاظ محدودیت ها و ممنوعیت ها موضوع را بررسی می نماییم.
وی تصریح کرد: استعلام پیوست زیست محیطی پروژه باید از اداره کل حفاظت محیط زیست گرفته شود؛ باقی بررسی ها نیز توسط حفاظت محیط زیست در حال انجام است؛ اعداد و ارقام پوشش گیاهی موجود در ۵ هکتار در حدی است که اجازه واگذاری داده شود.
قاسم زاده بیان کرد: ۵ هکتار مربوط به طرح گردشگری و باهدف کمک به رونق گردشگری واگذارشده است و هیچ تأثیری در حجم آب دریاچه اوان نمی گذارد، اگر قرار باشد فاز بعدی پروژه نیز اتفاق بیفتد شرایط مجدداً کارشناسی می شود.

منبع: