سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
شروع بازسازی آرامگاه ابوریحان بیرونی در استان غزنی

شروع بازسازی آرامگاه ابوریحان بیرونی در استان غزنی

تور مسافرتی: بازسازی آرامگاه ابوریحان بیرونی در استان غزنی افغانستان شروع شد طرح این مقبره تلفیقی از سبک معماری غزنویان و معماری اسلامی است.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور افغانستان با سحر همدرد معاون امور ساختمانی وزارت شهر سازی و اراضی و علی فرهاد بیات رییس آبدات تاریخی و مساجد این وزارت در وزارت اطلاعات و فرهنگ ملاقات کرد.
این دیدار با هدف ایجاد هماهنگی در امتداد پیگیری دستور مقام عالی ریاست جمهوری در رابطه با طرح های مهندسی آرامگاه ابوریحان بیرونی از جانب وزارت اطلاعات و فرهنگ و شهرسازی و اراضی به مقام عالی فرستاده شده بود که از میان طرح های ارسال شده، طرح وزارت شهر سازی و اراضی مورد تائید قرار گرفت و بحث و تبادل نظر شد.
طرح این مقبره تلفیقی از سبک معماری غزنویان و معماری اسلامی است و شامل یک ستاره هشت ضلعی است که از منار بهرام شاه الگو برداری شده است. تزئینات به کار رفته در این طرح از منار سلطان مسعود الهام گرفته شده و در قسمت بالایی این طرح تلاش شده تا با ترکیب قوس ها و کمان ها، نمایی از معماری مدرن اسلامی ایجاد شود و به زیبایی طرح ها بیفزاید.
این پروژه در زمینی به مساحت ۷۲۰۰ متر مربع در شهر تاریخی غزنی ایجاد می شود که شامل ساختمان مقبره، محل فروش بلیط، اتاق محافظین، سرویس بهداشتی، پارکینگ، پیاده روها و میدان سبز است.
این گزارش توسط رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان تهیه و در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده شده است.

منبع: