سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون صنایع دستی کشور خبر داد؛ پشتیبانی از هنرمندان صنایع دستی با اعطای تسهیلات ارزان

معاون صنایع دستی کشور خبر داد؛ پشتیبانی از هنرمندان صنایع دستی با اعطای تسهیلات ارزان

معاون صنایع دستی کشور اظهار داشت: با همکاری بنیاد برکت و بنیاد کرامت، پرداخت تسهیلات ارزان برای هنرمندان صنایع دستی در دستور کار است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، نشست معاون صنایع دستی کشور با برخی از مدیران سایت های فروش مجازی صنایع دستی، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی اجرا شد.
در این جلسه که در محل سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، برخی از مدیران حوزه صنایع دستی کشور نیز حضور داشتند، مدیران و فعالان فروش مجازی صنایع دستی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
در این جلسه بر تدوین سیاست های حمایتی از هنرمندان صنایع دستی و تقویت بسترهای فروش محصولات صنایع دستی در فضای مجازی تاکید شد.
پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور در این جلسه در سخنانی با اشاره به اهمیت فروش صنایع دستی در فضای مجازی اظهار داشت: در دوران کرونا پشتیبانی از هنرمندان صنایع دستی بصورت جدی در دستور کار است و فروش محصولات بوسیله فضای مجازی می تواند به بهبود کسب وکار این صنعت کمک نماید.
او اضافه کرد: یکی از اقدامات مهمی که بمنظور پشتیبانی از تولید داخل در دستور کار این معاونت قرار دارد، مقابله با کالای قاچاق و حمایت هرچه بیشتر از صنایع دستی ایرانی است. به همین دلیل دستورالعمل مقابله با صنایع دستی قاچاق تهیه و به امضای مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ۳۱ استان ارسال شد. در پی این دستورالعمل چندین محموله صنایع دستی قاچاق شناسایی و کشف شده است.
محمودیان در ادامه به پرداخت تسهیلات حمایتی از هنرمندان صنایع دستی اشاره نمود و اضافه کرد: با همکاری بنیاد برکت و بنیاد کرامت، پرداخت تسهیلات ارزان برای هنرمندان صنایع دستی در دستور کار است و خوشبختانه شاهد همکاری بسیار عالی این دو دستگاه با وزارتخانه در این خصوص هستیم.
معاون صنایع دستی کشور، افزود: یکی دیگر از اقدامات حمایتی این وزارتخانه از هنرمندان صنایع دستی، پیگیری موضوع خریدهای سازمانی است. در این خصوص با دستگاه های مختلف رایزنی شده و اسامی سایت های برتر فروش مجازی صنایع دستی نیز برای آنها ارسال خواهد شد.
او در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع تبلیغات و رسانه در زمینه صنایع دستی اشاره نمود و اضافه کرد: باید بتوانیم در زمینه صنایع دستی انگیزه ایجاد نماییم بدین جهت خوشبختانه شاهد همکاری بسیار عالی صدا و سیما در این خصوص هستیم و همه روزه از شبکه های مختلف رسانه ملی، اخبار، گزارش و گفت وگوهایی از هنرمندان صنایع دستی پخش می شود.
در این جلسه سایت فروش آنلاین صنایع دستی که به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد تهیه شده، رونمایی گردید.
همچنین در آخر این جلسه از برخی از مدیران سایت های برتر فروش مجازی صنایع دستی تجلیل به عمل آمد.