سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون گردشگری: زمینه حضور ضابطه مند توریستهای خارجی در کشور فراهم می شود

معاون گردشگری: زمینه حضور ضابطه مند توریستهای خارجی در کشور فراهم می شود

به گزارش تور مسافرتی معاون گردشگری اظهار داشت: با عنایت به امکان باز شدن کنترل شده مرزهای بین المللی به روی گردشگران ظرف روزهای آینده، لازم است زمینه حضور ضابطه مند توریستهای خارجی در استانهای کشور فراهم گردد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در نشست مجازی با مدیران کل و معاونین گردشگری استانهای کشور که با هدف هماهنگی و برنامه ریزی به منظور حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری اکسپو دبی ۲۰۲۱ برگزار شده بود؛ اظهار داشت: رویداد مهم و جهانی اکسپو دبی از دو منظر معرفی ظرفیت های گردشگری کشور و هم بهره مندی از فرصت نزدیکی ایران با محل برگزاری این رویداد به منظور جذب توریستهای خارجی شامل بازدیدکنندگان و غرفه داران رویداد مذکور در دستور کار قرار دارد؛ ازاین رو با عنایت به امکان باز شدن کنترل شده و تحت نظارت مرزهای بین المللی به روی گردشگران ظرف روزهای آینده، لازم است زمینه حضور ضابطه مند توریستهای خارجی در استانهای کشور فراهم گردد.
معاون گردشگری کشور اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مرزهای کشور به منظور تسهیل ورود و خروج توریستهای خارجی در ماه آینده، لازم است ادارات کل استانی در تعامل با فعالین بخش خصوصی با هدف معرفی جمهوری اسلامی ایران بعنوان مقصد گردشگری ایمن؛ نظارت جدی بر رعایت پروتکلهای بهداشتی تأسیسات گردشگری سراسر کشور را در دستور کار قرار دهند.
معاون گردشگری کشور اضافه کرد: نیاز است با عنایت به نزدیکی زمان برگزاری رویداد اکسپو ۲۰۲۱ دبی و به صورت کل فراهم آمدن امکان حضور توریستهای خارجی در کشور، استان هایی که مقصد گردشگران ورودی هستند؛ با تاکید، رصد و نظارت متوالی رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی در مراکز و واحدهای گردشگری کشور، آموزش مجدد به ذی نفعان و بخش خصوصی مرتبط و هم بهره برداری از اقلام تبلیغاتی متناسب برای متقاعدسازی جهت جلب اعتماد گردشگران، آمادگی لازم را برای شروع مجدد گردشگری بین المللی به صورت محدود و کنترل شده داشته باشند.
تیموری اظهار داشت: نیاز است هر یک از ادارات کل استانی با عرضه دو برنامه شامل برنامه تخصصی همچون اقدام برای حضور در غرفه گردشگری و همینطور برنامه دوم شامل مشارکت در سایر بخش های حاضر در عرضه صنعت توریسم کشور به صورت شایسته، مؤثر عمل کنند.
نمایشگاه اکسپو دبی در بازه زمانی ۶ ماه از تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ لغایت مارچ ۲۰۲۲ برابر با ۲ مهر ۱۴۰۰ لغایت فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی کشور امارات با حضور بیشتر از ۱۹۲ کشور و پیشبینی بیشتر از ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده برگزار می گردد. پاویون جمهوری اسلامی ایران هم در متراژ ۲۰۱۴ هزار متر مربع با شعار ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت ها در موقعیت مکانی مطلوبی این نمایشگاه قرار دارد. حوزه گردشگری هم در ۶۰ مترمربع به صورت مستقیم و در ۳۸۲ متر مربع به صورت مشارکتی معرفی ظرفیت های صنعت توریسم کشور را عهده دار خواهد بود.

منبع: