سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
دوره آموزش راهنمایان گردشگری بازبینی شد

دوره آموزش راهنمایان گردشگری بازبینی شد

به گزارش تور مسافرتی مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری از بازبینی دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری اطلاع داد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، زاهد شفیعی اظهار داشت: در سالهای گذشته فقط برای سه گروه راهنمایان شامل فرهنگی، طبیعت گردی و ژئوتوریسم، دوره آموزشی طراحی شده بود که با عنایت به تغییرات و روندهای جدید، دوره های مورد اشاره به بازبینی نیاز داشت.
او اضافه کرد: به منظور بروزرسانی دروس آموزشی و با بهره مندی از نظرات کارشناسی استادان مربوطه و مشارکت تشکل های حرفه ای مقرر شد این دوره در دو گروه راهنمایان فرهنگی و راهنمایان طبیعت گردی ساماندهی گردد.
شفیعی اظهار داشت: بر مبنای بازبینی های انجام شده نزدیک به ۵۰۰ ساعت دوره آموزشی ویژه راهنمایان فرهنگی و حدود ۶۰۰ ساعت آموزشی ویژه راهنمایان طبیعت گردی طراحی شده و آماده ابلاغ از جانب وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در نهایت اجرا از جانب مؤسسات آموزشی برای ارتقاء کیفیت در این بخش است.
به قول مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری، بر مبنای تعاریف جدید که منطبق با قانون در ارتباط با آموزش راهنمایان گردشگری می باشد، یک دوره آموزشی با محوریت فعالیتهای طبیعی و دوره دیگر با محوریت فعالیتهای فرهنگی در دو بخش داخلی و بین المللی پیشبینی شده است.
شفیعی با تکیه بر اهمیت نقش راهنمایان گردشگری در ارتباط با توریستهای داخلی و خارجی، اظهار نمود: راهنمایان می توانند کیفیت سفر گردشگران و نگرش آنها در مورد مقاصد گردشگری را تحت تأثیر قرار دهند، بنابراین جایگاه مهمی در زنجیره صنعت توریسم را به خود اختصاص داده اند.

منبع: