سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در دیدار موکب داران عراقی با نماینده ولی فقیه در حج پیشنهاد شد تشکیل کمیته ای برای پشتیبانی زوار اربعین

در دیدار موکب داران عراقی با نماینده ولی فقیه در حج پیشنهاد شد تشکیل کمیته ای برای پشتیبانی زوار اربعین

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در دیدار هیأت موکب داران عراقی که به ایران سفر کرده اند، پیشنهاد کرد: برای پشتیبانی از زوار ایرانی و عراقی در اربعین، کمیته مشترک دائمی تشکیل گردد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در دیدار برخی از موکب داران عراقی، اظهار نمود: پدیده راهپیمایی اربعین، بعنوان بزرگترین اجتماع بشری شناخته می شود که برادران و خواهران عراقی در ایجاد این پدیده، نقش بسیار پررنگی دارند.
وی با اشاره به اینکه افراد زیادی در اربعین از شهرها و کشورهای مختلف رنج سفر را به جان می خرند و به سمت کربلای حسینی می روند، اظهار داشت: علاوه بر عشق به زیارت همین استقبال گرم و میهمان پذیری باارزش برادران و خواهران عراقی زمینه سازی حضور باشکوه زوار در اربعین حسینی شده است.
نواب به اسکان بیش از یک میلیون زائر ایرانی در اربعین در منازل عراقی ها اشاره نمود و این کار را بسیار موثر در اتحاد و وحدت میان ملت ایران و عراق دانست و اظهار نمود: گرچه دعوت از زوار توسط مردان عراقی صورت می گیرد، اما این بانوان هستند که عمده خدمت به زوار امام شهیدان (ع) را برعهده دارند و با عشق، علاقه و محبت از میهمانان اباعبدالله (ع) پذیرایی می کنند.
او اضافه کرد: نقش برادران عراقی در آفریدن این حرکت بسیار بزرگ است، اگر این استقبال نبود، این حرکت بزرگ آفریده نمی شد، کما این که در برنامه های زیارتی دیگر که شاهد بودیم استقبال چندانی از آنها صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه ستاد اربعین در ایران برای پشتیبانی و پشتیبانی از زوار اربعین تشکیل شده است، اظهار نمود: به تشکیل کمیته مشترک دائمی بین عزیزان ایرانی و عراقی در اربعین نیاز است تا همه مسائل را از ماه ها قبل بررسی نمایند و درصدد رفع لطمه های آن برآیند؛ برای اینکه هر سال باید با بهبود در فرآیندها، شاهد بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی باشیم و این خدمات برای زوار دلچسب تر شود.
نواب بیان کرد: خیلی از مردم با تعطیلی اربعین کام شان تلخ شده است. امیدواریم که امسال زمینه حضور زوار در عتبات فراهم گردد و زوار با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به این سرزمین مشرف شوند.
علی رضا رشیدیان ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز با اشاره به نقش موکب داران در اربعین، اظهار نمود: متاسفانه به سبب کرونا حج در دو سال قبل تعطیل شد، اما راهپیمایی اربعین همچنان باشکوه برگزار می گردد و امیدواریم امسال نیز شاهد حضور باشکوه زوار با رعایت شیوه نامه های بهداشتی سایر کشورها در این مراسم معنوی باشیم؛ برای اینکه اربعین این ظرفیت را دارد که وحدت بین امت اسلامی و معتقدان بین مذاهب اسلامی را در مقابل استکبار به وجود آورد.
این سازمان مدتی پیش از موافقت ستاد ملی کرونا با برقراری محدود سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و رایزنی با عراق آگاهی داده بود. رئیس سازمان حج گفته در کوشش برای رایزنی با عراق بمنظور ازسرگیری اعزام زوار در ماه محرم و برای مراسم پیاده روی اربعین است.