سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
اینفلوئنسرهای سفر با دغدغه ای از جنس افغانستان

اینفلوئنسرهای سفر با دغدغه ای از جنس افغانستان

تحولات افغانستان با حضور باردیگر طالبان، موجی از نگرانی ها را در میان شخصیت های شناخته شده و تاثیرگذارِ سفر و گردشگری تشدید کرده است و با به اشتراک گذاشتن تصاویری از زیبایی های افغانستان و بحران تازه این کشور، مردم جهان را به همدردی و همبستگی با افغانستان دعوت کرده اند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، درو بینسکی (Drew Binsky) ماجراجو و توریست آمریکایی که تا کنون دو بار به افغانستان سفر کرده و با انتشار تصاویری از حقیقت ها و چهره کمتر شناخته شده این کشور، تلاش در معرفی آن داشته و به دیگران هم جرأت سفر به این کشور را داده است، حالا با همدردی با مردمِ سرگردان و ترسیده افغانستان، تصاویری زیبایی را از این کشور با پیام «افغانستان به به کمک شما نیاز دارد»، به اشتراک گذاشته است.
درو گلدبرگ که در شبکه های اجتماعی با نام درو بینسکی شناخته می شود تا کنون به ۱۹۵ کشور سفر کرده و ویدیوهای او از این سفرها و ماجراجویی ها جزو پرمخاطب ترین ها به شمار می آید. گزارش های قبلی این جهانگرد یهودی ـ آمریکایی از افغانستان که با توصیفی از مهربانی مردم کوچه و بازار، زیبایی و قدمت آثار تاریخی این کشور همراه می باشد، در خیلی از رسانه های خارجی بازتاب داشته. او تا کنون دوبار به افغانستان سفر کرده که آخرین بار در سال ۲۰۲۰ همزمان با همه گیری کرونا، آغاز مذاکرات صلح طالبان و خروج نیروهای آمریکایی بود.
این ماجراجوی آمریکایی که افغانستان را در لیست پنج کشور محبوب خود و پیشنهاد شده برای سفر قرار داده است، برای حال این روزهای مردم افغانستان ضمن اشاره به گذشته ای که طالبان در این کشور در برخورد با زندگی زنان و دختران، تحصیل و آزادی های اجتماعی و فردی داشته، نگرانی های دیگری همچون چگونگی تأمین ایمنی بهداشتی مردم افغانستان برای دریافت واکسن کووید با وجود تفکر طالبان، مطرح کرده و نوشته است: «افغانستان عشق است. افغانستان زیبا است. افغانستان دوستانه است. افغانستان آسودگی است. به راستی، قلبم شکست و ویران شد. من در دو سفر جداگانه یک ماه از زندگی ام را در افغانستان گذراندم. یک مرتبه سال ۲۰۱۸ و دیگر بار ۱۰ ماه قبل. هفت استان را دیده ام که حالا کنترل آنها به دست طالبان افتاده است. فرودگاه ها بسته شده و ویزای شهروندان افغانستانی تعلیق شده و مرزها هم به روی آنها بسته است. ما درحال بررسی وضعیتی هستیم که در آن بیشتر از ۳۷ میلیون افغانستانیِ بی گناه ـ پاک ترین و فروتن ترین افرادی که در این کره خاکی ملاقات کرده ام – در خطر جدی هستند…»
درو بینکسی، جهانگرد آمریکایی به همراه کودکان افغانستانی در سفری که سال ۲۰۲۰ به این کشور داشت

منبع: