سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه و حج مطرح شد درخواست برای ارزانی حج و تعلل عراق درباره اربعین

در شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه و حج مطرح شد درخواست برای ارزانی حج و تعلل عراق درباره اربعین

شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت درحالی که از دولت درخواست نمود برای کاهش قیمت حج اقدام نماید، اعلام نمود عراق درباره چگونگی حضور در اربعین به ایران هنوز اطلاع نداده است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و گزارش کارگروه آیین نامه نحوه تأمین و انتقال ارز مورد نیاز عملیات حج و زیارت عرضه شد.
محمد آزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره مفاد این آیین نامه و کارشناسی صورت گرفته درباره چگونگی تأمین ارز مورد نیاز حج و زیارت و نحوه انتقال آن به کشور میزبان توضیحاتی داد و مواد این آئین نامه با اصلاحاتی تصویب و مقرر شد به شورایعالی حج برای تصویب نهایی عرضه شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با بیان اینکه شرایط تحریم در نرخ تسعیر ارز در سالهای گذشته تأثیر داشته است، اظهار نمود: شایسته است دولت به حج که از شئون دولت اسلامی و واجب مردم است، رسیدگی کند و دست اندرکاران حوزه های مرتبط از راهکارهایی استفاده کنند تا هزینه عملیات امور حج و زیارت کاهش یافته و به نفع زائر باشد.
علی رضا رشیدیان ـ ربیس سازمان حج و زیارت ـ ضمن اشاره به پیگیری های این سازمان برای سفر اربعین و تماس ها و مذاکرات صورت گرفته در ایران و عراق اظهار داشت: جمع بندی عراقی ها در مورد چگونگی امکان حضور زائرین در اربعین حسینی هنوز به ما اعلام نشده است.
رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: نهادهای دست اندرکار بر اصل برگزاری سفر اربعین تاکید دارند و مقدمات اعزام موکب ها، عوامل و زائرین را پیشبینی کرده اند.
ایران از حدود دو ماه پیش رایزنی و مذاکره با عراق را برای ازسرگیری رسمی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات در ماه محرم و مراسم پیاده روی اربعین شروع کرده است. وزیر خارجه ایران هم در جریان سفر اخیرش به این کشور در دیدار با نخست وزیر عراق، مبحث زیارت زائرین ایرانی در اربعین را یک مرتبه دیگر بیان کرد.

منبع: