سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین: تغییری در سهمیه ۳۰ هزار نفری اربعین ایجاد نشده است

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین: تغییری در سهمیه ۳۰ هزار نفری اربعین ایجاد نشده است

به گزارش تور مسافرتی مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: تا این لحظه تغییری در سهمیه ۳۰ هزار نفری ایران برای اعزام به راهپیمایی اربعین حسینی به وجود نیامده است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، امید کوثری فر، امروز (جمعه) در گفت و گو با «رادیو اربعین» با اعلان اینکه دولت عراق سهمیه ۳۰ هزار نفری برای ایران جهت اعزام زوار به راهپیمایی اربعین حسینی در نظر گرفته است، اضافه کرد: طی روزهای گذشته رایزنی های از طرف ستاد مرکزی اربعین، سفیر ایران در عراق و مجموعه وزارت خارجه با مقامات عراقی برای افزایش سهمیه ایران در راهپیمایی اربعین صورت گرفته است و ما به دنبال این هستیم که این سهمیه افزایش پیدا کند، اما تا این لحظه هنوز هیچ نوع سهمیه جدیدی اضافه شده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رادیو اربعین، این مقام مسئول در ستاد مرکزی اربعین با اعلان اینکه تعدادی از سایت ها بتازگی خبری منتشر نموده اند ۳۰ هزار سهمیه جدید به سهمیه ایران اضافه شده است، اظهار داشت: چنین خبری حقیقت ندارد و کماکان سهمیه ایران سهمیه ۳۰ هزار نفر قبلی است و هر گونه تغییری در میزان سهمیه و شرایط سفر اعلام خواهد شد.
وی با اعلان اینکه بنا به تصمیم اتخاذ شده اعزام زوار بصورت هوایی خواهد بود، در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه کرد: ما در کشور حدود ۲۷۰۰ موکب رسمی و شناسنامه دار داریم که این موکب ها در قالب های مختلف نه فقط در روزهای اربعین حتی در مواقع بروز سیل و زلزله به ارائه خدمات به هموطنان می پردازند.
کوثری فر، با اعلان اینکه این موکب ها متشکل از نهادهای مردمی و آحاد مردم از اقشار مختلف هستند، اشاره کرد: باتوجه به محدودیت سهمیه در نظر گرفته شده ما حتی نتوانستیم پاسخگوی این موکب ها در رابطه با بحث اعزام به راهپیمایی اربعین حسینی باشیم.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، قبل از این اعلام شده بود که کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق در نشستی در روز یکشنبه با ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی جهت شرکت در مراسم اربعین بوسیله فرودگاه های بین المللی عراق موافقت نمود. همین طور در این جلسه با ورود ۱۰ هزار زائر از کشورهای عضو شورای همکاری و سایر کشورها به عراق جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی فقط بوسیله فرودگاه های عراق موافقت شد.
بر اساس این گزارش، رایزنی فرهنگی ایران در عراق اعلام نمود: بعد از اعلام این خبر در جمهوری اسلامی ایران برای توزیع این سهمیه در میان موکب داران حسینی و کمیته هایی که وظیفه ای داخل عراق دارند، تصمیم گیری شد که این امر با برخی نارضایتی ها از طرف مردم این کشور همراه بود. همین طور مقامات ایرانی در استانهای مرزی ایران در ایام اخیر بر بسته بودن مرزهای زمینی تاکید نمودند.
در همین راستا یک منبع بلندپایه در دفتر نخست وزیر عراق، از هدیه نخست وزیر این کشور به ملت ایران آگاهی داد و اظهار داشت: الکاظمی در اقدامی قبل از سفر خود به ایران، علاوه بر سهمیه ای که قبل از این کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق برای جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته بود، ۳۰ هزار ویزای دیگر نیز به ملت ایران تقدیم کرد.
وی اشاره کرد: باتوجه به اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای دولت عراق و همین طور دوستی و وحدت ناگسستنی دو ملت، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، علاوه بر ۳۰ هزار ویزای اختصاص یافته به زوار ایرانی که قبل از این اعلام شده بود، ۳۰ هزار ویزای دیگر نیز به ملت کشور دوست و همسایه یعنی ایران هدیه کرد.
پیاده روی اربعین روز دوشنبه بصورت رسمی طی مراسمی از رأس البیشه (جنوبی ترین قسمت منطقه الفاو در استان بصره) با شعار «از دریا تا قتل گاه» شروع شده است.

منبع: