سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رییس جامعه تورگردانان: قرار نیست سیل توریست در ایران راه افتد

رییس جامعه تورگردانان: قرار نیست سیل توریست در ایران راه افتد

به گزارش تور مسافرتی رئیس جامعه تورگردانان می گوید: آزاد شدن ویزای توریستی ایران به معنای سرازیر شدن سیل توریستهای خارجی به کشور نیست.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، ابراهیم پورفرج در وبینار مرور تاریخچه گردشگری ورودی در ایران که همزمان با هفته گردشگری برگزار شد، ضمن اشاره به موافقت دولت با ازسرگیری صدور ویزای توریستی ایران بعد از ۱۹ ماه توقف، اظهار نمود: آغاز صدور ویزای گردشگری به مفهوم راه افتدن سیل گردشگران ورودی به ایران نیست. شرکتهای گردشگری تازه باید با طرف خارجی گفتگو کنند، تا حالا این مذاکرات انجام نمی شد، چون ما جواب واضح و روشنی درباره وضعیت پذیرش توریست خارجی در ایران نداشتیم. این تصمیم (ازسرگیری صدور ویزا) که با کمک آقای ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ گرفته شد می تواند به جریان ورود توریست به ایران کمک نماید.
وی ادامه داد: علاوه بر ویزا، سرعت واکسیناسیون امنیت کشور را ارتقاء می دهد و حالا ما می توانیم روی امنیت بهداشتی کشور هم صحبت نماییم. ضمن اینکه ایران جزو ارزان ترین کشورها به شمار می آید و در شرایطی که اقتصاد خیلی از کشورها از کرونا متأثر شده است، این ارزانی یک مزیت بشمار می رود.
رئیس جامعه تورگردانان که قبلا درباره فعال شدن برخی کشورها در منطقه و احتمال حذف ایران از مقاصد سفر به دلیل توقف صدور ویزا اخطار داده بود، بیان نمود: امیدواریم بخش خصوصی با کمک دولت به نقطه ای برسد که شرکت ها و کشورهایی که ایران را از لیست مقاصد سفر خارج کرده اند، باردیگر آنرا برگردانند.
ایشان در ادامه این وبینار اظهار داشت: گردشگری ورودی مسیر سختی را تا امروز طی کرده و همیشه در سربلایی بوده است. ما (تورگردان ها) دو سالِ سخت را پشت سر گذاشته ایم. پیش از آن هم مسیر دشواری داشتیم، بعد از ۱۱ سپتامبر ورود توریست به ایران حدودا تعطیل شده بود و به مدت یک سال گردشگر نداشتیم. با عنایت به این تجربه سخت، در دوران کرونا ناامید نشدیم و امیدواریم کار را باردیگر شروع نماییم، چون ایران کشوری با فرهنگ، تمدن غنی و بزرگ است و طبیعت زیبا و مردم بسیار میهمان نوازی دارد و ما خوشحالیم در کنار این مردم، کار فرهنگی را به جریان اقتصادی تبدیل می نماییم.
پورفرج همینطور ضمن اشاره به صدمه گردشگری در دوران کرونا، اظهار نمود: در این زمان کمک چندانی به گردشگری نشده است، پیشنهادهای زیادی هم از سوی بخش خصوصی به دولت داده شد، اما هیچ یک عملی نشد، درحالی صنعت توریسم در ایران نوپا است و خسات سنگینی دیده است.

منبع: