سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
گزارش تور مسافرتی؛ شروع دور دیگری از سفرها در آخر ماه صفر

گزارش تور مسافرتی؛ شروع دور دیگری از سفرها در آخر ماه صفر

تور مسافرتی: دور دیگری از سفرها مصادف با اختتام ماه صفر و شروع ماه ربیع الاول شروع شد. این درحالی است که طبق اعلام پلیس راهور کارت واکسن نیز مجوزی برای سفر به شهرهای قرمز نیست.

خبرگزاری مهر -گروه جامعه؛ طبق اعلام وزارت بهداشت تا روز گذشته ۱۲ مهر ماه، ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
اما سفرها از عصر روز گذشته به سمت شهرهای گردشگری شروع شده است، ترافیک در خیلی از محورها و خیابان ها وجود داشت تا مردمی که مدت ها بود، سفر نرفته اند با شرایط جدید، در ایام پایانی ماه صفر، به تعطیلات بروند آن هم زمانی که روز چهارشنبه را به روزهای قبل و پس از آن متصل کرده اند.
سرهنگ احمد شیروانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا محدودیت های ترددی در جاده های شمالی را تشریح نمود و اظهار داشت: محدودیت های اعلامی تردد برمبنای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در ورود و خروج به / از شهرهای گروه قرمز و نارنجی کماکان ادامه دارد.
شرایط جدید سفر نیز از آن جهت است که واکسینه شدن مردم ایران به سرعت درحال انجام بوده و تا کنون طبق اعلام وزارت بهداشت، ۴۱ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۸۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۵۵ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۸ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۸۴۰ دوز رسیده است.
سفرهای میانی ماه مهر از آنجا انجام می شود که خیلی از خانواده ها فرصت تعطیلات مهر ماه را آخرین فرصت برای رفتن به سفر می دانند چونکه بگفته علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛ مدارس درحال ثبت وضعیت بهداشتی خود در سامانه آموزش و پرورش هستند و از نیمه دوم آبان، کلاس های حضوری مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله های اجتماعی برگزار می گردند.
بنابراین استقبال از تورهای گردشگری نیز این روزها بالا رفته است و از روزهای قبل تبلیغ تورهای گردشگری زیاد شده است. همین طور در بعضی از مسیرها مانند شیراز و بندرعباس نیز بلیت قطار و هواپیما در این ایام به سختی پیدا می شود.

منبع: